בארץ

המבצע ברפיח נחשף: כך נערכת ישראל לשלב הבא במלחמה

על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, בירושלים נערכים לקיום מבצע מיוחד ברצועת עזה, במסגרתו תושבים מרפיח יועברו למובלעות הומניטריות בהן יסופק מזון, מים, מחסה ושירותים רפואיים. ההערכות גורסות מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והפעולה עצמה לפחות שישה שבועות
מערכת ice | 
רפיח (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
"ישראל נערכת לפנות אזרחים מהעיר רפיח שברצועת עזה", נכתב בוול סטריט ג'ורנל בערב חג הפסח, "לקראת מבצע צבאי מתוכנן נגד חמאס. עיתוי הפעולה עדיין לא ברור". לפי הדיווח, התכנון הוא להעביר תושבים למובלעות הומניטריות שייבנו ברצועה, ובהן יסופק סיוע - הכולל מזון, מים, מחסה ושירותים רפואיים.
גורם ביטחוני ישראלי מסר לוול סטריט ג'ורנל כי גורמים מארה"ב ומישראל נפגשים מעת לעת כדי לדון בתוכניות ישראל לפינוי אזרחים לפני כניסה צבאית לרפיח, וכן בתוכניות מבצעיות. בשבוע שעבר, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן קיים שיחה בנושא עם שר הביטחון יואב גלנט ועם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר.
 
הבית הלבן מסר לאחר הפגישה כי "שני הצדדים הסכימו על המטרה המשותפת - לראות את חמאס מובס ברפיח. המשתתפים האמריקאים הביעו דאגה ממספר מהלכים ברפיח, והמשתתפים הישראלים הסכימו להתחשב בחששות אלה ולקיים דיונים נוספים". בוול סטריט ג'ורנל מספרים כי על-פי בכירים מצריים, ישראל מתכוונת להעביר אזרחים מרפיח לח'אן יונס הסמוכה ולאזורים נוספים.
במקומות אלו, לפי הוול סטריט ג'ורנל, יוקמו אזורי מקלט עם אוהלים, מרכזי חלוקת מזון ומתקנים רפואיים, כמו בתי חולים שדה. על פי הדיווח, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, מצרים ומדינות ערביות נוספות כמו איחוד האמירויות. על פי הערכות, ישראל מתכננת להכניס כוחות לרפיח בהדרגה, והלחימה צפויה להימשך לפחות שישה שבועות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה