משפט

רמי לוי חוטף קנסות: הסניף בעיר הזו הסתבך

המדינה דרשה לגזור על החברה שניהלה את סניף רמי לוי בעיר הדרומית קנס של 31 אלף שקל, אך בית הדין קיבל את טענת החברה על מצבה הכלכלי הקשה בשל המלחמה שפגעה בתיירות באילת ולכן גזר קנס של 20 אלף שקל
מערכת ice |  1
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע גזר קנס של 20,000 שקלים על חברת רמי לוי בע"מ לאחר שהורשעה בהעסקת שני פועלים זרים ששהו בישראל ללא אישור תקף. הקנס הנמוך יחסית הוענק לאחר שבאת כוחה של החברה ציינה כי מצבה הכלכלי הורע מאז פרוץ המלחמה.
על פי פרסום ב'יום יום'' בביקורת שנערכה בנובמבר 2019 בסניף החברה באילת, נמצאו לא פחות מ-22 עובדים זרים ללא אשרות עבודה תקפות או שאשרותיהם לא התירו להם לעבוד באילת. 19 מהם הועסקו על ידי חברת ניקיון אחרת שנקנסה ב-800 אלף שקל.
 
בדצמבר 2022 נגזר קנס של 12,500 שקל על מנהל ברשת רמי לוי שהיה אחראי על העסקת העובדים. בעקבות הפרשה, החברה החליטה להעסיק עובדים באופן ישיר ולא באמצעות קבלני כוח אדם במטרה למנוע בעיות דומות בעתיד.
המדינה דרשה לגזור על החברה קנס של 31 אלף שקל, אך בית הדין קיבל את טענת החברה על מצבה הכלכלי הקשה בשל המלחמה שפגעה בתיירות באילת. השופט צבי פרנקל ציין כי הוא "לקח בחשבון את התקופה הקצרה של ההעסקה הלא חוקית וכן את העובדה שמדובר באותה מסגרת התקשרות". החברה התחייבה להימנע מביצוע עבירות דומות למשך 3 שנים, אחרת תחויב בקנס המקסימלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שלומאיליות
    אחמד 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר של המלחמה לעבירה. ישלו מלירדים.
    סגור