בארץ

עסקת חטופים בדרך? גורם מדיני בהודעה חריגה: "חמאס לא ויתר"

במהלך השבת פורסמו לתקשורת שתי הודעות קצרות, לפיהן ישראל אינה הסכימה לסיום המלחמה וכי הכניסה לרפיח בלתי נמנעת. עד מהרה ציינו גורמים כי מי שעומד מאחוריהן הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר גנץ: "מציע לא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים". משפחות חטופים: "ההפגנה תתחיל בהצהרת חירום"
מערכת ice |  1
ישיבת הממשלה (ארכיון) (צילום עמית שאבי/ פלאש 90)
בצל המגעים המתמשכים לעסקת חטופים מול ארגון הטרור חמאס ובתיווך קטאר ומצרים, ועל רקע הדיווחים על פעולה צבאית מתוכננת ברפיח, פרסם גורם מדיני במהלך השבת שתי הודעות חריגות. הערב (שבת) סמוך לשעה 19:00 פרסם הגורם המדיני הודעה לכלי התקשורת בזו הלשון "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה - אינם נכונים".
"עד רגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם", הוסיף גורם מדיני. בשלב זה גם לא תצא משלחת ישראלית לקהיר, שם שוהים ראש ה-CIA ומשלחת חמאס. לאחר ההודעה, פרסמו בני משפחות חטופים הצהרה: "בעקבות שתי ההודעות של ראש הממשלה, המתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר', לפיהן ישראל לא תסכים לסיום המלחמה בתמורה לעסקה שתחזיר את כל החטופים - תפתח בשעה 20:30 ההפגנה בשער בגין בהצהרת חירום של בני משפחות חטופים". 
 
מוקדם יותר, בעקבות ריבוי הדיווחים על תשובה מסתמנת חיובית מצד חמאס בחר אותו גורם מדיני בכיר לפרסם הודעה חריגה ביום שבת: "ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה"ל ייכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה, בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו". 
 
על עיתוי ההודעה הזאת, בעיצומם של המגעים לעסקה, מתח השר בני גנץ ביקורת חריפה: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל'גורמים המדיניים' ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק הוא ינצח
    חי . 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא הראש ואיתו ננצח
    סגור