השוק

בלקרוק: אנחנו מעדיפים כרגע את החשיפה לאשראי פרטי

מנהלת הנכסים הגדולה בעולם, בלקרוק שמחזיקה גם בנציגות בישראל מסמנת את ה"נורמלי החדש"; במסגרת הניתוח הכלכלנים של בלקרוק מציינים את חוסר היציבות במזרח התיכון, הריבית הגבוהה וגוזרים מהם החלטות השקעה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
בלקרוק היא מנהלת הנכסים הגדולה בעולם, היא יושבת בארה"ב ומנהלת נכסים של 10 טריליון דולר. החברה הקימה בשנים האחרונות משרד בישראל והחלה לקיים מגעים שוטפים עם משקיעים ומנהלי השקעות כאן.
סקירת המגמות הגלובלית של בלקרוק היא אחד המסמכים המעניינים כשאנחנו מנסים לתרגם את הדברים לכלכלה ולגזור מהן מסקנות. אם כן, בבלקרוק כמובן מסמנים את חוסר היציבות במזרח התיכון כאחד הסיכונים הגלובליים.
 
"אחד מגורמי המפתח (סיכונים גלובליים, נ"כ) הוא פיצול גיאופוליטי, שבא לידי ביטוי באירועים האחרונים דוגמת העימותים בין ישראל לאיראן. בעוד שרוב הגורמים הללו יוצרים בדרך כלל מגבלות אספקה, הופעתה של הבינה המלאכותית עשויה להקל על מגבלות אלו.
"המתחים המתגברים במזרח התיכון מסמנים מעבר לעידן גיאופוליטי חדש, עם תקיפות ישירות בין ישראל לאיראן שמגבירות את הסיכון האזורי. מתקפות אלו, יחד עם התקפות פרוקסי של איראן בתגובה לסכסוך בעזה, שיבשו את שרשראות האספקה העולמיות, והובילו להגדלת עלויות המשלוח ולחצים אינפלציוניים מתמשכים. הדיונים של קרן המטבע הבינלאומית על צמיחתם של אתגרים מבניים בכלכלה העולמית מציפים סנטימנט דומה" הם כותבים.
"חוסר היציבות הגיאופוליטית במזרח התיכון הגביר את הסבירות למחירי נפט גבוהים, תוך שימת דגש על החשיבות של אבטחת אנרגיה לצד מאמצי צמצום פליטות פחמן". 
באשר לכלכלה האמריאית, כותבים בבלקרוק כי "שוק העבודה האמריקני הגמיש, המאופיין בצמיחה מתמשכת בשכר, מניע אינפלציית שירותים מוגברת ומפחית את הציפיות להורדת הריבית של הפדרל ריזרב. תקופה ממושכת זו של ריבית גבוהה יותר מציבה אתגרים בפני הבנקים, במיוחד בהקשר של רגולציות מחמירות.
"אנו מעדיפים חשיפה לאשראי פרטי על פני אשראי ציבורי, לאור הביצועים המשופרים והמורכבות הקשורה בשווקים הפרטיים. במבט קדימה, האימוץ הנרחב של בינה מלאכותית מציג הזדמנויות לשיפורי יעילות במגזרים שונים, מה שעלול להשפיע על הערכתנו לגבי רווחי הטכנולוגיה של חברות מגה-cap ועל עמדתנו הכוללת במניות בארה"ב. אנו מעדיפים מניות אנרגיה כהגנה מפני סיכונים גיאו-פוליטיים ושומרים על תפיסה שורית על נושא הבינה המלאכותית" הם מסכמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה