השוק

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר: "צריך למנוע עשור אבוד, מי ירצה להישאר כאן?"

ירום אריאב שעמד בראש המשרד בתקופת השרים רוני בראון ויובל שטייניץ, ביקר את מדיניות הממשלה ביחס לניהול התקציב. בכנס שנערך בנוכחות ראשי אגף התקציבים בעבר, הוא תקף בחריפות: "אנחנו עדים להרס המפעל הציוני". לדבריו, "בכל ההחלטות הצבאיות - אין בכלל שיקול כלכלי לגבי אורך הלחימה ועוצמתה" 
מערכת ice |  2
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב (מימין) (צילום אנה קפלן/פלאש 90)
על רקע ירידת דירוג האשראי של ישראל ותקציב המלחמה, בכירי אגף התקציבים בעבר, ובהם ראשי האגף, הביעו ביקורת חריפה כלפי משרד האוצר. בכנס ראשון מסוגו שנערך היום (שלישי) הזהירו מתוצאות ניהול התקציב שמתבצע לדבריהם בצורה בלתי אחראית. באירוע השתתפו ראשי אגף התקציבים לשעבר, שרי אוצר לשעבר ובכירים נוספים במשק. 
"זוהי אזעקת אמת. אנחנו עדים להרס המפעל הציוני. קולות כרסום המדינה", אמר ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר בשנים 2009-2007, "הממשלה חלולה לחלוטין. שר האוצר זחוח. ראש הממשלה מוביל אותנו תוך ניגוד עניינים בין המדינה לענייניו האישיים. תראו את היחס לחטופים ואת היחס למפונים מצפון ומדרום". 
 
"צריך למנוע משבר כלכלי פיננסי, ואפשר לעשות זאת על ידי שינוי במדיניות הפיסקאלית. יצאנו לדרך עם גירעון של 6.6 אחוזים, וחובה לחזור לתוואי של מדיניות כלכלית אחראית והגיונית. להגיד את האמת לציבור. בכל ההחלטות הצבאיות היום - אין בכלל שיקול כלכלי לגבי אורך הלחימה ועוצמתה. עד היום הדוקטרינה הייתה שישראל צריכה לצאת ולנצח במלחמות קצרות. יש משמעויות קשות לענף ההייטק ולתיירות ולענפים אחרים. סכנות מיידיות שצריך למנוע כאן ועכשיו על ידי שינוי תוואי".
"צריך למנוע עשור אבוד נוסף. משווים את מלחמת יום כיפור להיום, כשהוצאות הביטחון עלו לקרוב ל-30 אחוז מהתוצר, וקיבלנו אינפלציה אדירה. צריך היום לעצור את היצף התקציבים לצבא. הנקודה השלישית היא מניעת בריחת מוחות. מי ירצה להישאר כאן? והנקודה הרביעית היא מניעת התפרקות מלאה של המערכת הציבורית וכל המערכות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צודק בכל מילה, ומי שלא רואה את זה מנותק מהשטח (ל"ת)
    רוני ניניו 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    תתבייש- אתה אפילו לא מבין עד כמה אתה מביש
    מני 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    " הנקודה השלישית היא מניעת בריחת מוחות. מי ירצה להישאר כאן? " זה בדיוק הנקודה שמפרידה בין רוב העם שפה לבין התקשורת ואתם הפקידים... בגלל שמצב רע עוזבים?? יש אמריה "אין לי ארץ אחרת לטוב ולרע". זה ההבדל בין דרישת חלק ממשפחות החטופים שאומרות שבלי החטופים ובכל מחיר - אז נשבר ואין מה להשאר פה, ושהחוזה בין המדניה לעם מתפרק. זה אותו הבדל בין הטענה של אנו נושאים בנטל ואיפה החרדים... זה אותו הבדל שבו כשאבא שלי עלה לארץ כל המנכלים הבכירים אמרו לו השתגעת. אנו רוצים להיות במקומך שם בתפקיד שלך ואתה בא לפה? זה ההבדל הגדול. לשרת בצא זה לא נטל.. לא קוריאם לזה לשאת בנטל. לשאת בזכות! זאת זכות! זה ההדל בין איך אתם רואים את המדינה ואת הארץ ואיך אנחנו רואים את המדינה. זאת זכות ולא נטל. אם הממשלה לא צליחה להגן על אזרחיה זה לא סוף המדינה. כל מי שבא לפה, לא בא לאר כי כיף פה, כי נוח פה. אלא בא כי זאת מולדתינו לטוב ולרע. זאת ההסיטוריה שלנו. זאת הבנה שסביר להניח שעל חרביך תחיה. זאת ההבנה שיש מחירים נוראים לפעמים לשלם על היותינו פה. זה ההבדל בין זה שאתה אומר שאם קשה פה ואין עתיד כולם יברחו. זה ההבדל..
    סגור