בארץ

ביקורת חריפה בעקבות הורדת דירוג האשראי: "כישלון מחפיר ומהדהד"

מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים הגיב להחלטת סוכנות S&P ותקף את רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'. לדבריו, "ייקח למדינת ישראל שנים לתקן את הנזק, נשלם יותר על החוב, יישאר פחות לחינוך, בריאות ורווחה". ח"כ ולדימיר בליאק: "ממשלה מנופחת, זחוחה, חצופה ולא מקצועית"
מערכת ice |  5
דירוג האשראי של ישראל (צילום shutterstock)
מרכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) הגיב הבוקר (שישי) להחלטת סוכנות הדירוג S&P להוריד את דירוג האשראי של ישראל מ-"-AA" לרמה של "+A" עם תחזית שלילית. לדבריו, "מוניטין כלכלת ישראל בעולם הפיננסי - על הקרשים". 
"הורדת הדירוג על ידי שתי הסוכנויות המובילות בעולם תעלה לנו עשרות מיליארדי שקלים בשנים הקרובות", מדגיש בליאק. "בניגוד להצהרות השקריות של נתניהו, הדירוג לא יעלה 'מיד בתום המלחמה'. ייקח למדינת ישראל שנים לתקן את הנזק". בנוסף, "נשלם יותר על החוב, יישאר פחות לחינוך, בריאות ורווחה. אזרחי ישראל העובדים והמשרתים ישלמו יותר על הרפואה, על החינוך, על הדיור וגם על סל הקניות בסופר. הכל קשור בכל".
 
 
"אתם לא תראו היום סרטונים בנושא מנתניהו וסמוטריץ', וגם באולפנים כנראה יזכירו את זה כהערת אגב בלבד. אבל זה מה שחשוב היום באמת. מדובר בכישלון מחפיר ומהדהד של הממשלה. ממשלה מנופחת, זחוחה, חצופה ולא מקצועית. זה יכול להתנהל אחרת, זה חייב להתנהל אחרת. גם בעת המלחמה", דברי בליאק.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הטייסים הסרבנים, מוציאי הכספים ומשביתי המשק אחראים לכך (ל"ת)
    כוח קפלן 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    תוצאה ישירה של הסרבנים ומוציאי הכספים. כוח קפלן בע״מ (ל"ת)
    מסביר פנים 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    זה אתה אומר על מר כלכלה?? (ל"ת)
    מישה 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מר קלקלה בכל התחומים (ל"ת)
    אלי קופטר 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דירוג האשראי
    שלום דראב 04/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעניין מי שמדבר. מי שהיה שותף לממשלה, שקיבלה משק עם ריבית של 0.1% , והחזיר מדינה עם ריבית של 4.5%. כלומר ריבית של פי 45 , או פי 4500% . הוא מדבר על כישלון בכלכלה. מוזר ביותר.
    סגור