השוק

החשב הכללי באוצר: "הורדת דירוג האשראי - תגובה למתקפה האיראנית"

בעקבות החלטת סוכנות S&P הדגיש יהלי רוטנברג כי בחברת הדירוג מעריכים שהעלייה בסיכונים הגיאו-פוליטיים והביטחוניים עלולה להשפיע לרעה על הגירעון הממשלתי וביצועי המשק. לדבריו, "אגרות החוב של מדינת ישראל הן נכס בטוח ונזיל והכלכלה הישראלית היא מגוונת, חדשנית וחזקה ביסודה"
מערכת ice | 
יהלי רוטנברג (צילום פלאש 90/ אריק מרמור, יונתן זינדל, shutterstock)
על רקע החלטת סוכנות S&P להוריד את דירוג האשראי של ישראל, החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, אמר הבוקר (שישי) כי "החלטת חברת הדירוג S&P באה בתגובה ישירה למתקפת הטילים האיראנית, ובחברת הדירוג מעריכים שהעלייה בסיכונים הגיאו-פוליטיים והביטחוניים עלולה להשפיע לרעה על הגירעון הממשלתי וביצועי המשק".
"החברה מציינת לטובה את יכולתה של הכלכלה הישראלית לעמוד בפני זעזועים כלכליים וגיאו-פוליטיים, את עוצמת החשבונות החיצוניים של ישראל, גם ביחס למדינות הייחוס ואת יתרות המט"ח הגבוהות שמאפשרות למשק מרווח תמרון. בחברת הדירוג מדגישים את מבנה החוב הממשלתי האיכותי ואת הנגישות הגבוהה לשווקי ההון בארץ ובעולם שמאפשרים לממן את פעילות הממשלה בעתות שגרה וחירום וביחסי כיסוי גבוהים, כפי שהוכח גם בהנפקה הבינלאומית מחודש מרץ 2024".
 
רוטנברג הוסיף: "חשוב להדגיש כי המשקיעים בעולם ובישראל מתנהלים בידיעה שאגרות החוב של מדינת ישראל הן נכס בטוח ונזיל והכלכלה הישראלית היא מגוונת, חדשנית וחזקה ביסודה. מדינת ישראל תתמודד בהצלחה עם כל האתגרים שיעמדו בפנייה. יש לפעול באחריות פיסקאלית במטרה להבטיח צמיחה ארוכת טווח של המשק וירידה ביחס החוב לתוצר". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה