בארץ

ולדימיר בליאק: "הפכו את המלחמה הצודקת ביותר לתבוסה מדינית מפוארת"

ח"כ ולדימיר בליאק מגיב לאירועים ולהתפתחות המדאיגה בחזית מול איראן ולא שוכח את סוגיית השוויון בנטל גם בערפל הקרב
דוד זולדן | 
ולדימיר בליאק (צילום חי ברון)
לראשונה אי פעם, איראן תקפה את ישראל ישירות. אף טיל שיוט או כטב"ם לא חדר וטילים בליסטיים נפלו בנבטים וגלנט עדיין לא איים בתגובה. בריאיון ל-ice מתייחס ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) לאירועים הביטחוניים ולהתפתחות המדאיגה בחזית רב זירתית בה ניצבת ישראל ולא שוכח את סוגיית השוויון בנטל גם בערפל הקרב.
ביידן שוב לא תומך בתגובה ישראלית למתקפה האיראנית. האם מנהיג הידידה הגדולה כבר לא איתנו?
"ארה״ב מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כידידה החשובה ביותר למדינת ישראל ואנו רואים זאת לכל אורך הדרך ובשלבים השונים במלחמה, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה אסטרטגית. ההשמצות והגידופים של חברי הקואליציה על הנשיא ביידן הם יריקה לבאר ממנה אנחנו שותים. ארה״ב מעולם לא הטילה וטו על פעילות קרקעית של ישראל ברפיח, אלא דרשה לראות תכנית סדורה לכניסה רפיח וכך גם על ״היום שאחרי״, ובינתיים נדמה כי ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שדוחה את הקץ בשל אינטרסים פוליטיים צרים".  
אנו עדים לשובם של ההפגנות נגד הממשלה ולא רק למען החטופים והפעם ביתר שאת סביב חוק הגיוס הנפיץ. האם זה לא הזמן לעצור הכל בבחינת "שקט, יורים!" ולהתרכז במלחמה במקום לפתח מאבקים פנימיים שסודקים את האחדות הפנימית ולדחות אותם לאחרי המלחמה?
"ממשלת נתניהו והעומד בראשה אחראים לטבח הנורא ביותר בתולדות מדינת ישראל. כל האזהרות היו שם, פעם אחר פעם בכירי מערכת הביטחון אמרו שחור על גבי לבן כי הצעדים של הממשלה להרס הדמוקרטיה וקריעת החברה הישראלית יעלו לכולנו ביוקר, והנה לפנינו התוצאות העגומות לאחר שנה וחצי של נזק בל יתואר שאת תוצאותיו ראינו בשבעה באוקטובר. זה הזמן לשלוח את הממשלה הכושלת הזאת הביתה ולהתחיל את תהליך ההבראה של החברה הישראלית, מה שיבטיח גם את השבת החטופים ואת השגת כל יעדי המלחמה. הפגנות זה מרכיב הכרחי ואף חיוני לכך, וכל מפגין שיוצא למחות נגד הממשלה הזאת הוא שותף ביצירת התקווה למנהיגות שתעבוד למען הציבור ולא להפך".
ארדואן מגביל יצוא של מוצרים מ-54 קטגוריות לישראל, בהם פלדה, ברזל ומלט. האם ישראל צריכה להגיב לחרם הטורקי וכיצד?
"כיושב ראש השדולה לקידום התעשייה הישראלית בכנסת ולאחר פגישות רבות עם תעשיינים מובילים במשק הישראלי, אני סבור כי זה הזמן של הממשלה לתכנן תכנית רב שנתית לחיזוק התעשייה הישראלית מול האמברגו של ארדואן, ומוטב שעה אחת קודם. אנחנו חייבים לתת כתף לתעשיינים שלנו על מנת להבטיח את העצמאות של כלכלת ישראל. בנוסף, המגבלות שהטילה טורקיה, מוכיחות את הצורך לחזק ולהדק את הקשרים הכלכליים שלנו עם בעלי הברית ברחבי העולם, וביתר שאת בזמנים לא פשוטים אלו".
מדינות ידידותיות לישראל מפנות לה את גבם והמצור המדיני על ישראל מתהדק. כיצד ישראל צריכה להגיב למדינות על המתקפות נגדה בזמן שהיא נלחמת? 
"מדינת ישראל צריכה לפעול לטובת ביטחון אזרחיה ולמען האינטרסים החיוניים לה, אולם הבידוד המדיני המסתמן הוא תוצאה של חוסר מדיניות והעדר קבלת החלטות של הממשלה בנוגע ל״יום שאחרי״, מאחר וראש הממשלה ממשיך לעסוק בהישרדותו הפוליטית, ולא בעתיד המדינה שלנו. המצב הנוכחי אליו נקלענו הוא אחד הכשלים המהדהדים של ממשלת נתניהו והעומד בראשה, אשר תוך שישה חודשים הפכו את המלחמה הצודקת ביותר בתולדות מדינת ישראל לתבוסה מדינית מפוארת. מי שהביא אותנו לשפל הזה – צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה". 
 
האם לדעתך הפגנות משפחות החטופים אכן מעלות את ״המחיר״ לעסקה, כפי שטוענים חלק מחברי הקואליציה?
"סמוטריץ׳, בן גביר וחבריהם הקיצוניים עסוקים מבוקר עד ערב במה סינוואר חושב או למה הוא מייחל, ואני תוהה אם הממשלה שלנו ידעה כל כך טוב מה עובר בראשו של סינוואר, מדוע הם לא מנעו את השבעה באוקטובר? מכונת הרעל שפועלת כנגד משפחות החטופים זה בור תחתיות שאין שני לו. לאף אחד מאיתנו אין מושג מה זה להיות אבא כשהבן שלך נמצא מעל חצי שנה במנהרות החמאס, כשהגורל שלו נמצא בידי חלאות המין האנושי. חובתנו להרכין ראש, לעטוף את משפחות החטופים ולעשות הכל אבל הכל כדי להחזיר אותם הביתה מהר ככל האפשר. אין לנו זמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה