השוק

החברה הישראלית גייסה 100 מיליון דולר - והשווי קפץ

חברת הסייבר השלימה סבב גיוס נוסף לפי שווי מרשים - האם ההנפקה בדרך, מה קרה לשווי השוק ומה הקשר של החברה לאנבידיה?
רוי שיינמן | 
יבגני דיברוב, מנכ"ל וממייסדי חברת הסייבר ארמיס (צילום ארמיס, freepik)
חברת אבטחת הסייבר ארמיס סקיוריטי השלימה גיוס בסך 100 מיליון דולר מקרן ההשקעות הקנדית Georgian. מדובר בגיוס שאינו כולל הנפקה או מכירת מניות על ידי מייסדים או משקיעים נוספים, אלא נעשה כולו על ידי מאות עובדים ותיקים של החברה בישראל ובחו"ל שמכרו מניות שבידיהם, מהלך שמזכיר סבב דומה שבוצע באפריל אשתקד. בעקבות הגיוס, שווי החברה טיפס ל-4.5 מיליארד דולר, עלייה קלה מהשווי הקודם של 4.3 מיליארד דולר באוקטובר האחרון, אז גייסה החברה 200 מיליון דולר.
הגיוס החדש מעיד על המשך האמון של השוק ביכולת הצמיחה של ארמיס, וייתכן שמקרב אותה צעד נוסף לקראת אחת ההנפקות הגדולות בענף הסייבר הישראלי. לפי הערכות, אם קצב הצמיחה יימשך בקו הנוכחי, ייתכן כי כבר ב-2026 החברה תגיע לשוק הציבורי עם הנפקה, כשהיעד: הכנסות שנתיות של כחצי מיליארד דולר.
הצלחת הגיוס הנוכחי מגיעה לאחר שנה סוערת של רכישות והתרחבות. במרץ האחרון רכשה ארמיס את אוטוריו הישראלית, המתמחה בהגנה על מערכות תעשייתיות, תמורת כ-120 מיליון דולר. רק שנה קודם לכן, באפריל 2024, רכשה את Silk Security ב-150 מיליון דולר - חברה שמציעה מערכת לניהול חשיפות ותעדוף סיכוני סייבר. מוקדם יותר, בפברואר 2024, רכשה גם את חברת CTCI האמריקאית בכ-20 מיליון דולר, שפעילותה מתמקדת בזיהוי איומי סייבר באמצעות בינה מלאכותית.
המהלכים הללו הובילו לזינוק בהכנסות - לפי דיווחי החברה, הכנסותיה חצו את רף ה-250 מיליון דולר בסוף 2024, לעומת 200 מיליון באוקטובר אותה שנה. מדובר בקצב גידול מרשים, שמציב אותה בחזית הצמיחה בענף.

מאחורי ההצלחה עומדים יבגני דיברוב, מנכ"ל החברה, ונדיר יזרעאל, ה-CTO. השניים הקימו את ארמיס ב-2016, וכיום החברה מעסיקה כ-850 עובדים בישראל וברחבי העולם. דיברוב מביא עמו ניסיון טכנולוגי עשיר, כולל ניסיון בחברת Mellanox - לימים אחת השחקניות החשובות בתחום השבבים בישראל, שנרכשה בידי אנבידיה ב-2019. גם כיום, לקשרים הללו יש משקל: אנבידיה היא אחת מהלקוחות של ארמיס. 
הפתרונות של ארמיס מתמקדים באבטחת תשתיות קריטיות וציוד רגיש בארגונים, החל ממכשור רפואי בבתי חולים, דרך ציוד ייצור במפעלים ועד לנכסי ענן ותשתיות תוכנה. באמצעות פלטפורמת Armis Centrix, שמבוססת על בינה מלאכותית ומנתחת בזמן אמת נתונים ממיליוני מכשירים מחוברים ברחבי העולם, מסייעת החברה ללקוחותיה לזהות סיכונים ולנהל אותם ביעילות.
בין הלקוחות של החברה אפשר למצוא שמות בולטים במיוחד - דואר ארה"ב (USPS), יונייטד איירליינס, קולגייט-פלמוליב, מונדלז (החברה האם של אוראו וטובלרון) ועוד. המיקוד של ארמיס בזירות שאינן ניתנות לאבטחה באמצעים קונבנציונליים הפך אותה לשם מוביל בשוק הסייבר הארגוני.
לפי הערכות בענף, ארמיס צפויה להמשיך לצמוח בקצב מהיר ולחתור ליעד של 500 מיליון דולר בהכנסות שנתיות עד 2026. בשוק הסייבר שבו רוב החברות עדיין לא מציגות רווחיות או מכירות משמעותיות, מדובר ביעד לא שגרתי, שמעיד על מודל עסקי יעיל ומוצר מבוסס.
אם תעמוד ביעד, סביר להניח שהחברה תוכל לצאת להנפקה לפי שווי של לפחות פי שניים מהשווי הנוכחי - כלומר סביב 9 עד 10 מיליארד דולר. נכון לעכשיו, לא התקבל אישור רשמי להנפקה, אך כל המהלכים של ארמיס בשנה האחרונה - גיוסי ההון, הרכישות וההתרחבות ללקוחות גלובליים - אולי מעידים על הכנה לקראת הצעד הבא.
הסיפור של ארמיס הוא גם עדות לעוצמה של תעשיית הסייבר הישראלית. החברה מציבה רף חדש למיזמים טכנולוגיים מהארץ. כשהיא נהנית מצוות חזק, קשרים עם שחקניות עולמיות כמו אנבידיה, ויכולת להתרחב באמצעות רכישות חכמות. האם תעמוד בציפיות ותהפוך לאחת מחברות הסייבר הציבוריות הגדולות בעולם? התשובה תגיע אולי כבר בשנה-שנתיים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה