השוק
לואי ויטון חוזרת בגדול - זה מה שקורה למניה
ענקית מותגי היוקרה מאותתת על יציאה מהמשבר - והמניה מזנקת. האם כדאי להשקיע ומה הסיכונים שעוד מרחפים מעליה?
מניית לואי ויטון-מואט-הנסי (LVMH), קבוצת מוצרי היוקרה הגדולה בעולם, מזנקת ב-14% בבורסה בפריז, לאחר שהציגה לראשונה השנה חזרה לצמיחה. מדובר בעלייה החדה ביותר של המניה ביום אחד מאז ספטמבר 2001, כשהשוק מגיב בהתלהבות לדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי, בהם הראתה החברה צמיחה אורגנית של 1% בהשוואה לשנה שעברה.
עם זאת, ההכנסות הכוללות עמדו על 18.3 מיליארד אירו, נמוך מהכנסות של 19.1 מיליארד אירו באותו רבעון אשתקד, אך גבוה מתחזיות האנליסטים. הצמיחה האורגנית מסמנת תפנית חיובית לאחר שני רבעונים רצופים של ירידה, ומעוררת תקוות להתאוששות רחבה יותר של תחום היוקרה.
LVMH היא תאגיד צרפתי שמחזיק בשמות הבולטים ביותר בעולם היוקרה: לואי ויטון, כריסטיאן דיור, טיפאני, מואט ושאנדון, הנסי סאפורה ועוד. היא נחשבת לברומטר של תעשיית היוקרה העולמית, וכל שינוי בביצועיה מקרין גם על חברות אחרות.
הדו"חות המרשימים דחפו גם את יתר מניות הסקטור לעליות חדות. מניית מונקלר קפצה ב-9%, ברברי עלתה ב-7.2%, וקבוצת קרינג, הבעלים של גוצ'י, עלתה ב-7%.
החודשים הראשונים של 2025 לא היו קלים לקבוצת LVMH: אי ודאות גיאופוליטית, האטה בצריכה הגלובלית, מתחים בין סין לאירופה וארה"ב, ומטבע חלש שפגע ברווחיות. תחום היין והמשקאות החריפים, למשל, חווה ירידה בשל מכסים סיניים חדשים על קוניאק אירופי ומכסים אמריקאיים על יבוא אלכוהול.
אולם ברבעון השלישי חלה התאוששות: המכירות בסין, שירדו ב-9% במחצית הראשונה, חזרו לעלייה של 2%. גם בארה"ב נרשמה עלייה של 3%, בעוד באירופה הייתה ירידה קלה של 2%, בין השאר בגלל ירידה בקניות של תיירים אמריקאים על רקע היחלשות הדולר.
תחום הקמעונאות (שבו נכללת רשת סאפורה) הציג את הביצועים החזקים ביותר עם עלייה אורגנית של 7%. ב-LVMH ציינו לשבח את ההשקה המוצלחת של מותג הקוסמטיקה Rhode של הדוגמנית היילי ביבר, שזכתה לביקוש שיא.
גם חטיבת היין והמשקאות הראתה התאוששות לאחר תקופה ארוכה של חולשה, בעיקר בזכות ביקוש לשמפניה בארה"ב ופריחה במכירות של יינות רוזה.
לצד ההתאוששות, LVMH המשיכה להשקיע ולהתחדש: לואי ויטון השיקה השנה ליין איפור חדש שכולל ליפסטיק במחיר של 140 אירו, מהלך שסייע להגדיל את תנועת הלקוחות בחנויות. בשנגחאי, המותג פתח חנות דגל עצומה בצורת ספינה בשם "The Louis".
בנוסף, החברה מינתה את ג'ונתן אנדרסון למעצב הראשי של כריסטיאן דיור. החודש הוא הציג את קולקציית הנשים הראשונה שלו בפריז, ובתחילת 2026 צפויות להופיע גם קולקציות הגברים והנשים בעיצובו בחנויות.
בדו"חות שפרסמה, הביעה החברה ביטחון בהמשך הדרך: "בסביבה כלכלית וגיאופוליטית לא ודאית, הקבוצה נותרת אופטימית ותמשיך באסטרטגיה של חיזוק הביקוש למותגים שלה - דרך איכות, אותנטיות, שירות ומבנה גמיש".
האנליסטים בוול סטריט הגיבו באופטימיות. בסיטי נתנו המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 630 אירו, אפסייד של 3.5%, וציינו שהדו"חות הם "קרן אור" לשוק היוקרה. בברנשטיין העלו את ההמלצה ל"התשואת יתר" עם מחיר יעד של 700 אירו, אפסייד של 15%.
גם ב-RBC העלו את היעד מ-550 ל-575 אירו, אם כי הוא נמוך בכ-5.5% ממחיר השוק וציינו: "אמנם ההתאוששות לא תהיה ליניארית, אך LVMH מציעה יחס סיכון-סיכוי אטרקטיבי".
מצד אחד, LVMH ממשיכה להוכיח שהיא אחת החברות האיתנות בתחום היוקרה: פורטפוליו מותגים עוצמתי, יכולת חדשנות גבוהה, וגמישות ניהולית שמאפשרת לה לצלוח משברים.
עוד ב-
מצד שני, השוק עדיין רגיש להאטה העולמית, למתיחות מול סין ולשינויים בביקוש, במיוחד בקרב צרכנים צעירים יותר. בנוסף, ההשפעה של התיירות על הביצועים באירופה נותרה פקטור משמעותי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



