השוק
הראל ויזל מציג: עלייה בהכנסות אבל קיפאון ברווח - מה הסיבה?
החברה של הראל ויזל הוסיפה עשרות חנויות בישראל ובחו"ל, אך הצמיחה באה עם מחיר: התלות בנייקי הכושלת מכרסמת ברווחים, עלויות התפעול זינקו, וחולשת החנויות הזהות מעמיקה את החשש
קבוצת פוקס של הראל ויזל פרסמה תוצאות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, ותמונה מורכבת עולה מהדוחות: החברה הגדילה את ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-11% ל-5.01 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי צנח ב-30% ל-175 מיליון שקל.
ברבעון השלישי נרשמו הכנסות של 1.91 מיליארד שקל לעומת 1.63 מיליארד שקל, אך הרווח נשאר זהה - כ-80 מיליון שקל.
העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בשטחי המסחר - החברה הוסיפה עשרות חנויות בישראל ובחו"ל, רכשה את חברת איתי ברנדס, ורכשה בצרפת 12 חנויות נייקי. אך מאחורי הצמיחה מסתתרת ירידה במכירות בחנויות זהות במגזר הספורט.
המבט המגזרי חושף את המורכבות האמיתית. תחום האופנה והאופנת הבית הגדיל מכירות ב-6.5% ל-1.59 מיליארד שקל, עם שיעור רווח תפעולי של 8.9%. מכירות החנויות הזהות באופנה עלו ב-5.5%, מה שמעיד על ביקוש בריא.
גם תחום מוצרי האווירה והטיפוח (ללין) הציג עלייה של 4.4% במכירות ל-224.5 מיליון שקל, עם שיעור רווח תפעולי גבוה במיוחד של 22.4%. החנויות הזהות של ללין עלו ב-3.2%.
אבל תחום הספורט - זה סיפור אחר לגמרי. ריטיילורס, זכיינית נייקי, הגדילה את ההכנסות ב-7.5% ל-1.84 מיליארד שקל, אך הרווח התפעולי צנח ב-36% ל-90.9 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי קרס מ-8.3% ל-5%, והסיבה המרכזית ברורה: מכירות החנויות הזהות של ריטיילורס ירדו ב-12.2%.
כמעט 70% מפעילות ריטיילורס תלויה בנייקי, ונייקי עצמה שרויה במשבר. מכירות החנויות הזהות של נייקי ירדו ב-10.3%, והמכירות למטר רבוע צנחו ב-15.6%. מניית נייקי איבדה גובה באופן עקבי ונסחרת סביב הרמות הנמוכות ביותר מאז 2017, עם צניחה של 17% בוול סטריט השנה.
זה בדיוק הרקע לדוחות המאכזבים שפרסמה ריטיילורס השבוע. הרווח הנקי של ריטיילורס צנח ב-63% מ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-14.2 מיליון שקל בלבד.
אז למה הרווחים נשחקו כל כך? התשובה טמונה בעלויות. הוצאות המכירה והשיווק עלו ב-15% ל-2.43 מיליארד שקל, כאשר שיעורן מהמחזור קפץ מ-46.6% ל-48.4%. העלייה נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות עקב הגידול בשטחי המסחר, פיתוח פעילויות חדשות בארץ ובחו"ל, ועלייה בהוצאות שכר, לוגיסטיקה ופרסום.
בנוסף, הוצאות המימון נטו זינקו ב-80% ל-143.6 מיליון שקל. ההתרחבות האגרסיבית - פתיחת חנויות בצרפת, בקנדה, באוסטרליה וכניסה מתוכננת לגרמניה - באה במחיר כבד.
כאילו שהתוצאות לא היו מספיק מאתגרות, אתמול הוסיף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכה נוספת. הודעתו על כוונה להכפיל את הפטור ממע"מ על רכישות אונליין מחו"ל מ-75 דולר ל-150 דולר גרמה לפאניקה במניות האופנה.
פוקס ירדה אתמול ב-4.5%, וטרמינל X - פלטפורמת הסחר המקוונת שבשליטת פוקס - צנחה ב-8%.
"תוצאות הרבעון השלישי משקפות את החוסן העסקי של הקבוצה ואת האסטרטגיה שאנו מובילים בשנים האחרונות - שילוב בין התרחבות בינלאומית וחיזוק מותגים מובילים", מסר הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס.
עוד ב-
"למרות סביבה עסקית מאתגרת, הצגנו גידול במכירות ושיפור ברווחיות ברוב מגזרי הפעילות. אנו ממשיכים להשקיע בצמיחה ארוכת טווח, ולהרחיב את נוכחותנו בשווקים בינלאומיים מרכזיים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



