השוק

ג'ף בזוס חזר מהחלל, ומצא את החברה שלו בהתרסקות

לפי דיווח חדש, בימים שלאחר נחיתתו של מייסד אמזון ו-Blue Origin עזבו כמעט 20 בכירים את החברה שלו – ולפחות חלקם עברו למתחרים, שבראשם אילון מאסק
יאיר מור |  2
ג'ף בזוס והטיל של Blue Origin (צילום יחצ)
לפחות 17 בכירים עזבו במהלך חודש הקיץ את Blue Origin, חברת החלל של ג'ף בזוס, כך דיווחה תחנת הטלוויזיה CNBC בסוף השבוע שעבר. רובם עזבו בימים ובשבועות שלאחר טיסתו של בזוס לחלל.
הדיווח הגיע בעקבות הכרזתו של בכיר בחברה ששמו ניטין ארורה, שהודיע בשבוע שעבר ברשת החברתית המקצועית לינקדאין כי הוא עוזב את החברה ועובר ל-SpaceX של אילון מאסק, והודעה לעיתונות של חברת Firefly Aerospace, שהכריזה כי צירפה לשורותיה את לורן ליונס, בכירה נוספת בחברה של בזוס. הרשת בדקה ומצאה כי הם ממש לא היחידים, וכי לפחות 15 בכירים נוספים עזבו את החברה.
רשימת הנוטשים כללה את סטיב בנט ונייט צ'אפמן, סגן נשיא בכיר ומנהל טכני בפיתוח טיל ה-New Shepard – זה שבעזרתו שוגר בזוס לחלל ומהווה את הטיל הרב-פעמי של החברה לשיגורים נמוכים יחסית, שמיועדים לטיסות קצרות של "תיירי חלל"; בוב אס, טוד בייקוויסט וביל סקאמל, מנהלים בכירים בחטיבת טיל ה-New Glenn, שמיועד לטיסות ארוכות יותר – למשל, זו לירח שבה קיוותה החברה לזכות; ג'ק נלסון, ארון וואנג וג'רי הודאק, שעבדו על מנועי הטילים העתידיים של החברה; מנהל מכירות בשם סקוט ג'ייקובס; המהנדסים דייב אנדרסון, הווֹנג ווֹ, רקס גוּ ורייצ'ל פורמן; מנהל ייצור בשם כריסטופר פיין; ואסטרונאוט נאס"א לשעבר ג'ף אשבי, שהודיע על יציאה לגמלאות.
לפי הדיווח, גל העזיבות בחברה לא מאוד מפתיע: לפי ביקורות של עובדים בחברה המתפרסמות באתר Glassdoor, החברה נחשבת איטית ובעלת ביורוקרטיה מוגזמת. שיעור התמיכה של העובדים במנכ"ל שלה, בוב סמית', עומד על 15% בלבד, לעומת 91% תמיכה במנכ"ל אילון מאסק ב-SpaceX ו-77% תמיכה בטורי ברונו, מנכ"ל ULA – מיזם משותף של לוקהיד-מרטין ובואינג לטילי שיגור לחלל. בנוסף, היא פספסה בגדול את רוב הבטחותיה, שלפיהן היא היתה אמורה להמריא לחלל כבר ב-2017, והבכירים שעבדו על כך הרגישו אולי שהטיסה הראשונה היא הישג שמאפשר להם לפרוש בתחושת מיצוי.
דובר מטעם החברה הגיב לדיווח בכך שלעומת 17 הפורשים, החברה צירפה ב-2020 כ-850 עובדים וב-2021, שטרם הסתיימה, כ-650 עובדים. "למעשה, גדלנו כמעט פי ארבעה בשלוש השנים האחרונות. אנו ממשיכים למלא תפקידי הנהלה גדולים באיכות ייצור, עיצוב מנוע ועיצוב רכב. זהו צוות שאנו בונים ויש לנו כישרון נהדר", הוא ציין.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    .
    . 08/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Clickbait
    סגור
  • 1.
    איזו כותרת ! עוד רגע תפרסמו שבזוס הפך להומלס (ל"ת)
    תוםתום 08/2021/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור