דיגיטל וטק

צפו: ג'ף בזוס האיש הכי עשיר בעולם ממריא לחלל

בעוד זמן קצר אמור מייסד אמזון להמריא יחד עם עוד שלושה אנשים לטיסה שוברת שיאים לחלל. צפו בטיסה ההיסטורית בשידור חי
יאיר מור | 
ג'ף בזוס והטיל של Blue Origin (צילום יחצ)
הספירה לאחור החלה: בשעה ארבע אחר הצהריים אמור טיל ה-New Shepard של Blue Origin להמריא לחלל, כשעליו קפסולת נוסעים ובה ארבעה אזרחים: ג'ף בזוס, מייסד Blue Origin ואמזון; אחיו, מארק בזוס; מרי וואלאס ("וולי") פאנק, שבגיל 82 צפויה להפוך לאדם המבוגר ביותר שהגיע עד כה לחלל; ואוליבר דאמן, שבגיל 18 יהפוך לאדם הצעיר ביותר שהגיע עד כה לחלל. דאמן קיבל את מקומו של המיליארדר ששילם 28 מיליון דולר על הכרטיס, אך החליט לדחות את טיסתו בשל "לוח זמנים עמוס".

זוהי הטיסה ה-16 של החברה לחלל, והראשונה שבה נמצאים אזרחים שאינם אסטרונאוטים בהכשרתם. לפי התוכנית, הטיל ימריא מבסיס השיגור בטקסס בשעה ארבע, יגיע עם הקפסולה עד לגובה של כ-80 ק"מ, אז יתנתק ממנה וינחת 7 דקות לאחר ההמראה במרחק 3.2 ק"מ מאתר השיגור, לשימוש חוזר בטיסות עתידיות של החברה, שרוב תקציבה במהלך השנים הוקדש לפיתוח טילים רב-פעמיים שיוזילו את הטיסות לחלל. הקפסולה תמשיך להתרומם לגובה של מעל 100 ק"מ – הגובה הגדול ביותר אליו הגיע אדם שאינו אסטרונאוט עד כה – ולאחר כמה דקות של דאייה בחלל תחזור אל האטמוספירה ותנחת בין 10 ל-12 דקות לאחר השיגור - לצערם של יותר מ-160,000 איש שחתמו על העצומה שקוראת לבזוס להישאר בחלל.
כזכור, לפני שבוע וחצי עקף המיליארדר הבריטי ריצ'ארד ברנסון את בזוס והפך לאחד האזרחים הראשונים שהגיעו לחלל. עם זאת, הטיסה שלו התבצעה בשיטה שונה, של שיגור מטוס קל מתוך מטוס גדול יותר שלקח אותו את רוב הדרך, וקיימת מחלוקת האם הגובה אליו הגיעה אותה טיסה נחשב בכלל לחלל. בזוס, לעומת זאת, מגיע לחלל ללא כל ספק, והטילים שלו אמורים להגיע בעתיד עמוק הרבה יותר לחלל, ואף לכוכבים אחרים. זאת בניגוד למודל של ברנסון, שכל מטרתו לקחת "תיירים" לטיסה בכבידה נמוכה סביב כדור הארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה