השוק

בזוס יישאר בחלל? העצומה נגדו צברה תאוצה עם למעלה מ-120 אלף חתימות

ההצהרה שהוגשה כ'בדיחה' על ידי ריק גייגר בתחילת חודש יוני, הפכה לעניין רציני ורבים חתמו על העצומה הקוראת לו שלא לשוב לכדור הארץ אחרי משימת החלל אליה יטוס ב-20 ביולי בספינת החלל של Blue Origin. האם יש לדרישה תוקף כלשהו?
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס בדרך לחלל (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
פחות מחודש להמראה של ג'ף בזוס ל"הרפתקה הגדולה ביותר" שלו בטיול המאורגן הראשון לחלל יחד עם אחיו בחללית שפרד של Blue Origin, יותר מרק כמה אנשים כאן על כדור הארץ מודיעים שהם מעדיפים שהאיש העשיר ביותר על פני כדור הארץ ייקח כרטיס לכיוון אחד – שבסוף הטיול בכלל לא יחזור לעולם. אחרי שדווח כי כמה עשרות אלפים חתמו על העצומה הקוראת לו לא לשוב, תוך ימים המספר קפץ משמעותית וכבר חצה את רף 120 אלף החותמים.
העצומה ב-Change.org שכותרתה "אל תאפשר לג'ף בזוס לחזור לכדור הארץ" הושקה כזכור בתחילת חודש יוני, לאחר שבזוס הודיע ​​על כוונתו לטוס בחלל הבא בחלל הנוסעים של חברת חברת Blue Origin, ובעתירה יש כבר יותר מ-122,000 חתימות החל מיום שישי אחר הצהריים.
ריק גייגר (31), מנהל חשבונות של סיטונאי אספקת רכב במישיגן, סיפר ל-CNBC שהוא התחיל את העצומה "כבדיחה" במטרה ראשונית להגיע ל -150,000 חתימות. גייגר אומר כי הוא השיק את העצומה לאחר שראה בדיחה דומה "בעמוד ממים בפייסבוק" שלדעתו "היסטרית", אך כאשר הוא הסתכל באינטרנט אם יש עצומה קיימת, הוא לא מצא.
 
"מבחינתי זה התחיל כבדיחה, כי ברור שאין שום דרך שנוכל למנוע מג'ף בזוס להיכנס שוב לכדור הארץ", כתב גייגר בדוא"ל. (אכן, העצומה אינה מציעה הצעות כיצד מישהו יכול, באופן מציאותי, למנוע ממיליארדר אמזון לחזור ממסע החלל שלו, שאמור לצאת לדרך ב -20 ביולי). עם זאת, גייגר חש גם בהומור הראשוני של העתירה וכותרתו תאפשר לו בסופו של דבר "להגיע לפלטפורמה רחבה יותר" כדי להפיץ מסר רציני יותר בנושא אי השוויון בעושר.
בזוס הוא האדם העשיר בעולם, עם שווי נקי מוערך של כ-199 מיליארד דולר, על פי בלומברג. עושרו אף צמח ביותר מ-70 מיליארד דולר בשנת 2020 למרות ההשפעות של מגפת הקורונה על הכלכלה העולמית. מייסד אמזון וחברת החלל הפרטית שלו Blue Origin ספגו לא מעט ביקורת על העובדה שהוא צבר כמות אדירה של עושר בזמן שלפי הדיווחים שילם מיסים מעטים או ללא מסים לעיתים. בזוס ספג בעבר ביקורת על שתרם סכום קטן יחסית מהונו הגדול לצדקה, אם כי לאחרונה התחייב להעניק יותר מ-12 מיליארד דולר למאמצים פילנתרופיים, כולל נושאי אקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה