השוק

האם בזוס ייתקע בחלל? עצומה חדשה קוראת למנוע את שובו לאטמוספירה

בזוס יטוס בטיסה האזרחית הראשונה בעוד כחודש אל מסע קצר ויקר מחוץ לאטמוספרה לצד אחיו ואלמוני נוסף, וכאן בכדור הארץ אלפי אנשים שמעוניינים שהוא פשוט לא יחזור משם
שירה יום טוב |  1
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
ג'ף בזוס מנכ"ל ומייסד אמזון ו-Blue Origin עתיד לטוס לחלל בטיסה האזרחית הראשונה מסוגה בהסטוריה באמצע החודש הבא, אך האם יכול להיות שהוא יישאר שם? בימים האחרונים אלפי אנשים חתמו על עצומה דיגיטלית שמטרתה למנוע מבזוס לשוב לכדור הכחול בתום טיסת החלל.
יוצר העצומה חוזה אורטיס הסביר את מניעיו ואמר, "ג'ף בזוס הוא למעשה הנבל לקס לות'ר, שמתחזה לבעליה של קמעונאית רשת ענקית. חתמו על העצומה ושתפו אותה עם החברים שלכם ועם בני משפחתכם" ביקש אורטיס והוסיף, "גורלה של האנושות כולה בידיכם".
בזוס, כזכור, יעזוב בקרוב את תפקידו כמנכ"ל אמאזון וכשבועיים לאחר מכן יעלה על טיסת החלל האזרחית הראשונה שתימשך כ-11 דקות בלבד ששוות הרבה מאוד כסף. בזוס לא יטוס לבד, בקפסולה שתצא מהאטמוספירה יש מקום לעד ארבעה אנשים. אולם בטיסה הזאת ינכחו שלושה אנשים בלבד: בזוס, ואחיו, כשאת המקום הנוסף בטיסת החלל, מכר האיש השני העשיר בעולם ביום שבת תמורת 28 מיליון דולר. המציע הזוכה, ששמו לא פורסם, יטוס לקצה החלל עם מייסד אמזון ואחיו מארק ב-20 ביולי. החברה מסרה כי תחשוף את שם הזוכה בשבועות הקרובים.
 
הכרטיס נמכר אחרי מכירה פומבית בה הצעות המחיר לכיסא נפתחו ב -4.8 מיליון דולר אך עלו תוך דקות מפתיחתו ל-20 מיליון. הכנסות המכרז ייתרמו לעמותת החינוך של Blue Origin, שתומכת בילדים המעוניינים בקריירות STEM עתידיות.
בכל מקרה, חשבנו שכדאי לציין שאם במקרה לא יצליח בזוס לשוב לארץ בגלל כמה אלפי אנשים שמנסים למנוע זאת ממנו, אולי כדאי כבר עכשיו לראות מה יש למאסק להציע בנידון בגזרת מאדים. גם נאס"א יכולים לעזור בנושא אחרי שהציעו את תחנת החלל שלהם להשכרה כ-AiR BNB.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הוסבר למה (ל"ת)
    ? 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור