דיגיטל וטק

עם נוף לחלל: נאס"א מציעה את החופשה היקרה בעולם

סוכנות החלל האמריקאית תציע ל"תיירי חלל" להתארח בתחנת החלל הבינלאומית, עם נוף עוצר נשימה ואפס כיווני אוויר
יאיר מור | 
תחנת החלל הבינלאומית (צילום Roscosmos / flickr)
מי שהחיוב לעטות מסיכה בטיסות לא מרתיע אותו, ואפילו מעדיף להיות מבודד אף יותר מהעולם, יוכל בקרוב לקחת את הרעיון צעד אחד גדול לאנושות הלאה, ולהזמין לעצמו חופשה בתחנת החלל הבינלאומית, לפי סוכנות החלל האמריקאית נאס"א.
בסוף השבוע אמר מנהל פיתוח טיסות חלל מסחריות בסוכנות, פיל מקאליסטר, כי "השנה הזו היא באמת ובתמים תחיית הטיסות המאוישות לחלל, כאשר אנחנו גם מטיסים אסטרונאוטים של נאס"א ושל שותפינו מהעולם על גבי חלליות מסחריות אל תחנת החלל הבינלאומית, וגם רואים התרחבות של (תחום) המשימות הפרטיות לחלל. ככל שיותר אנשים יטוסו לחלל ויבצעו יותר משימות במהלך טיסותיהם, זה ימשוך אפילו יותר אנשים לפעילויות נוספות במסלול נמוך סביב כדור הארץ, וישקף שוק צומח שחזינו כאשר התחלנו את תוכנית הטיסות הפרטיות לפני עשור".
לפי ההודעה, נאס"א מתכוונת להציע לגורמים פרטיים לפחות שתי הזדמנויות לטוס לתחנת החלל: הראשונה בין סתיו 2022 לאביב 2023, והשנייה בין אביב 2023 לחורף של אותה שנה. בנוסף, חברות פרטיות, כמו SpaceX של אילון מאסק, Blue Origin של ג'ף בזוס או Virgin Galactic של ריצ'ארד ברנסון יוכלו להציע ל"תיירי חלל" טיסות אל תחנת החלל וחזרה, כאשר האסטרונאוטים הפרטיים יוכלו לשהות בתחנה עד שבועיים בכל פעם.
עם זאת, מי שירצה חופשה במלון שרואים ממנו את כל העולם ישלם על כך ביוקר: לפי תעריפון נאס"א, הסוכנות גובה 4.8 מיליון דולר תעריף בסיס על תכנון וביצוע משימה, 5.2 מיליון דולר על זמן התחזוקה והשירות שהאסטרונאוטים בתחנה מספקים ל"אורחים", 2,000 דולר לאדם ליום על אוכל, בין 40 ל-1,500 דולר לאדם ליום על ציוד כגון שק"שים, ציוד סניטרי וכדומה, וגם עמלות מטען וסילוק פסולת של 88,000-164,000 דולר ליום. כל זה נוסף על מחיר הטיסות, שטרם ברור כמה יעלו, אך לפחות אדם אחד היה מוכן לשלם על אחת כזו 28 מיליון דולר.
תגיות חלל | נאסא | תיירות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה