כסף וצרכנות

בזוס מכר את הכרטיס לטיסת החלל, כמה מיליונים שולמו עבורו?

טיסת החלל האזרחית הראשונה מתקרבת והכרטיס השלישי בטיסה שעמד למרכז נמכר. המכירה הפומבית החלה ב-4.8 מיליון דולר, כמה הציע הזוכה המאושר שיטוס לצד בזוס ואחיו?
שירה יום טוב | 
ג'ף בזוס (צילום NASA Robotics Competitions Sheyene Gerardi)
מיזם החלל של ג'ף בזוס Blue Origin מכר את המקום הנוסף בטיסת החלל הצפויה הראשונה שלו ביום שבת תמורת 28 מיליון דולר. המציע הזוכה, ששמו לא פורסם, יטוס לקצה החלל עם מייסד אמזון ואחיו מארק ב-20 ביולי. החברה מסרה כי תחשוף את שם הזוכה בשבועות הקרובים.
הצעות המחיר לכיסא בטיסת החלל האזרחית הראשונה נפתחו ב -4.8 מיליון דולר אך עלו תוך דקות מפתיחתו ל-20 מיליון. הכנסות המכרז ייתרמו לעמותת החינוך של Blue Origin, שתומכת בילדים המעוניינים בקריירות STEM עתידיות.
ניו שפרד שתטיס את האזרחים הראשונים לחלל טסה יותר מתריסר טיסות ניסוי מוצלחות ללא נוסעים, כולל אחת באפריל האחרון שנעשתה במתקן החברה במדבר טקסס. היא נועדה להסיע עד שישה אנשים וטסה באופן אוטונומי - מבלי להזדקק לטייס. למעבורת חלונות מסיביים המאפשרים לנוסעים להשקיף על כדור הארץ מתחת למשך כשלוש דקות בכבידה אפסית, לפני שיחזרו לכדור הארץ.
המערכת של Blue Origin משגרת אנכית, וגם הרקטה וגם הקפסולה ניתנות לשימוש חוזר. המריצים נוחתים אנכית על משטח בטון במתקן החברה בוואן הורן, טקסס, בעוד הקפסולות נוחתות באמצעות סט של מצנחים.
בזוס הקים את Blue Origin בשנת 2000 ועדיין הבעלים של החברה, ומימן אותה באמצעות מכירות מניות של מניות אמזון שלו. 20 ביולי, היום בו ימריאו לחלל, ראוי לציון מכיוון שביום זה יצויינו גם 52 שנה לנחיתה של אפולו 11.
בזוס והמיליארדרים אילון מאסק וסר ריצ'רד ברנסון נמצאים במירוץ להגיע לחלל, אך כל אחד מהם בדרכים שונות. Blue Origin של בזוס ו- Virgin Galactic של ברנסון מתחרים על הובלת נוסעים לטיסות קצרות אל קצה החלל, תחום המכונה תיירות תת-עירונית, בעוד SpaceX של Musk משגר נוסעים פרטיים בטיסות נוספות, רב-יומיות, במה שמכונה מסלולית. תיירות.
 

גם Blue Origin וגם Virgin Galactic פיתחו חלליות מונעות רקטות, אך שם מסתיימות הדמיון. בעוד שרקטת שפרד החדשה של Blue Origin משגרת אנכית מהקרקע, מערכת SpaceShipTwo של וירג'ין גלקטיק משתחררת באוויר וחוזרת לכדור הארץ בגלישה לנחיתה על המסלול, כמו מטוס.
המערכת של וירג'ין גלקטיק מטיסה גם היא על ידי שני טייסים, ואילו ההשקה של Blue Origin ללא טייס כלל. החברה של ברנסון טסה גם טיסת חלל מבחן עם נוסע על סיפונה, אם כי לחברה נותרו שלושה מבחני טיסת חלל לפני שהיא מתחילה להטיס לקוחות מסחריים - המתוכננת להתחיל בשנת 2022.
SpaceX משגר את חללית הדרקון של הצוות למסלול על גבי רקטת הפלקון 9 הרב פעמית שלה, לאחר ששלחה עד כה 10 אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית בשלוש משימות.
בנוסף לטיסות הממשלתיות, החברה של מאסק מתכננת להשיק מספר משימות אסטרונאוט פרטיות בשנה הקרובה - החל ממשימת Inspiration4 הכל-אזרחית המתוכננת לספטמבר. SpaceX משיקה גם לפחות ארבע משימות פרטיות עבור Axiom Space, החל מתחילת השנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה