דיגיטל וטק

זוהי האישיות המפתיעה שתצטרף לבזוס בטיסה הראשונה לחלל

מנכ"ל אמזון הכריז כי הזמין "אורחת כבוד" מיוחדת מאוד לטיסת החלל שלו בסוף החודש, שתהווה נקמה בסוכנות החלל האמריקאית נאס"א
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום NASA Robotics Competitions Sheyene Gerardi)
בגיל 21 היא אולי לא הגיעה לירח, אבל בגיל 82 היא תגיע לחלל: חברת החלל Blue Origin של ג'ף בזוס הודיעה כי המיליארדר החליט להזמין לטיסתו לחלל, שעתידה להיערך בסוף החודש הנוכחי, אורחת כבוד: מרי וואלאס ("וולי") פאנק. 

פאנק השתתפה בגיל 20-21, בשנים 1960-1961, בתוכנית שנודעה מאוחר יותר כ"13 מכוכב חמה" (Mercury 13), ומטרתה היתה להכשיר נשים לאסטרונאוטיות. השתתפו בה 13 נשים, ו"וולי" עברה לפי הדיווחים בהצטיינות את כל המבחנים שעברו מקביליה הגברים - אך נאס"א סירבה להעסיק אותה, או כל אישה אחרת, בתפקיד אסטרונאוטית. 
בסרטון שהעלתה החברה של בזוס, מספרת וולי כי "הם (אנשי התוכנית) אמרו לי שהייתי טובה יותר והשלמתי את העבודה מהר יותר מכל אחד מהגברים", אבל נאס"א, שלא היתה שותפה בתוכנית, דחתה את הניסיון והפרויקט התבטל. "כבר לא חשבתי שאזכה אי פעם לעלות", מספרת פאנק, ומוסיפה כי "שום דבר לא הפריע לי אי פעם. הם אמרו: וואלי, את בחורה, את לא יכולה לעשות את זה! עניתי: נחשו מה - לא משנה מה אתם, אם אתם רוצים לעשות את זה אתם יכולים, ואני אוהבת לעשות דברים שאף אחד לא עשה מעולם". 
מרי וואלאס פאנק
היא מספרת כי לחלל היא אולי לא קיבלה את ההזדמנות לטוס עד כה, אך "כל רישיון שקיים ברשות התעופה האמריקאית - יש לי אותו", והיא צברה עד היום 19,600 שעות טיסה במטוסים מסוגים שונים ולימדה יותר מ-3,000 איש את רזי הטיס. 
22 שנה לאחר שדחתה את פאנק וחברותיה שלחה נאס"א אישה לחלל, אך עתה נראה כי ג'ף בזוס לספק מעין צדק פואטי מאוחר לחלוצת האסטרונאוטיות, ועל הדרך לעקוץ את המתחרה, המיליארדר ריצ'ארד ברנסון, שלפני כמעט עשור פאנק שילמה לחברת החלל שלו 250,000 דולר על שיריון מקום בטיסות המסחריות שלה לחלל, שמאז ועד היום היא ממתינה לתחילתן, וייתכן שהן יחלו ימים בודדים אחרי שבזוס כבר יגשים לה את החלום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה