השוק

זו המניה שמניבה לוורן באפט מחצית מהתשואה השנתית

וורן באפט השקיע במנייה ב-1988, המנייה הזו הפכה להיות למנייה הבטוחה ביותר שלו ושל חברת ההשקעות שלו ברקשייר הת'אווי. 50 אחוז מהתשואות של באפט מגיעים מאותה המנייה
אביחי דלאל | 
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
חברת ההשקעות, ברקשייר האת'וויי לא משלמת דיווידנד מאז שהקים וורן באפט את החברה בשנת 1965. הצעד הזה נעשה, מתוך חשיבה כי במקום לשלם מזומן לבעלי המניות, המזומנים של ברקשייר טובים יותר בידיו של באפט, אותם הוא יכול להשקיע מחדש בעסקים חדשים, בין אם ציבוריים ובין אם הם פרטיים.
אם לשפוט לפי שיא החברה ללא תחרות במשך 56 שנים, זה נראה כמו מדיניות די טובה. עם זאת, זה לא אומר שבאפט עצמו לא אוהב מניות דיווידנד. למעשה, רוב האחזקות הבכירות של ברקשייר משלמות מדי רבעון דיווידנדים נרחבים לברקשייר, אותם יכול באפט להשקיע מחדש.
ומכיוון שבאפט ידוע בכך שהוא מחזיק את המניות האהובות עליו "לנצח", בעולם אידיאלי, תשלום דיווידנד יכול לייצר רווחיים ענקיים עם הזמן. אחת ההשקעות המפורסמות ביותר של באפט משלמת כעת לברקשייר תשואת דיווידנד שנתית של 50% על ההשקעה הראשונית של באפט, באחת המניות הבטוחות ביותר בסביבה.
בסוף שנות השמונים, באפט החל להשקיע במניות הצומחות של חברת קוקה קולה. ב-1989 המנייה צמחה במיוחד והפכה להיות האחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר הת'אווי עד לסיום השנה ועקפה מניות אחרות. 
חשוב לציין שבאפט, שידוע כאחד שאוהב לרכוש מניות זולות לא רכש מניות בקוקה קולה במחיר נמוך לפחות לא בסטנדרטים של 1988. באותה השנה מניית קוקה קולה נסחרה בסביבות 14.7 פעמים עם דיווידנד של 3%. זה לא נראה כל כך מפתה היום אבל המניות לא הוערכו כמו היום. למעשה, יחס המחיר לרווח קוקה קולה היה יקר משל כל חברות במדד S&P500 באותה העת. אחרי הכל, התשואה באותו עשור היתה בין 8%-9% בהשוואה ל-1.3% היום. באופן כללי כשהריבית יורדת, הרווחים עולים.
מניית קוקה קולה צמחה בכל שנה מ-1980 ועד ל-1988, עלייה של 18.7% ב-5 שנים שקדמו להשקעה של באפט ועדיין המנייה ממשיכה לצמוח. למרות שכבר הייתה חברה גדולה, קוקה קולה המשיכה לייצר תשואות מרהיבות עבור ברקשייר. קוקה קולה העלתה את הדיווידנד שלה מכ-0.07 דולר למניה ל-1.68 דולר היום, עלייה של פי 24.
גדול יותר מהעלייה פי 17 במחיר המניה של קוקה קולה מאז. בהתבסס על הדיווידנד של היום, ברקשייר תקבל 672 מיליון דולר בדיווידנדים של קוקה קולה תמורת 400 מיליון מניותיה. זאת בניגוד לבסיס העלות הכוללת של ברקשייר של 1.299 טריליון דולר, טוב לתשואה של 51.7%.
במרץ הקרוב, קוקה קולה צפויה להגדיל את מחיריה, משהו שבוצע במשך 59 השנים האחרונות ברציפות, הדיווידנד צפוי לגדול. המנייה הבטוחה של באפט ככל הנראה תעשה זאת שוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה