כסף וצרכנות

וורן באפט מתחזק: BYD התפוצצה עם מכירות הרכבים באוגוסט

חברת הרכבים הסינית, שבה משקיעה חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוואי של המיליארדר במקום התשיעי בעולם, מדווחת על עלייה של 300% במכירות הרכבים החשמליים בחודש האחרון
אביחי דלאל |  1
וורן באפט (צילום מתוך אתר החברה BYD, מסך מתוך יוטיוב International Trade Administration)
חברת הרכבים החשמליים הסינית, אחת המתחרות הגדולות של חברת טסלה והחברה שוורן באפט המיליארדר במקום התשיעי בעולם וורן באפט משקיע בה, BYD מכרה 61.4 אלף כלי רכב עם אנרגיה מתחדשת בחודש אוגוסט, פי ארבעה מכמות הרכבים שנמכרו לפני שנה יחד עם השאיפה של החברה של המכוניות החשמליות ימשיכו לפרוח בשוק הרכב. על פי דיווח של אתר הכלכלה האמריקאי CNBC.
הנתון מתחלק באופן כמעט שווה בין מכוניות חשמליות לרכבים היברידיים. העלייה של BYD נמשכת לאחר של ביולי האחרון החברה מכרה למעלה מ-50 אלף רכבים. עם פתיחת המסחר בהונג קונג מניית BYD רשמה עלייה של 5.5%.
BYD, שבה משקיעה ברקשייר הת'אוואי של וורן באפט, היא אחד מהיצרניות הגדולות של רכבים חשמליים בסין. אבל מספר של סטארטאפים ביניהם Nio, Li Auto ו-XPeng מנסים לאתגר אותה. אך נכון להיום, שלוש החברות האלה עדיין לא מתקרבות למימדים של BYD ומכרו מתחת ל-10 אלף מכוניות באוגוסט. 
הנתונים של BYD מתמקדים בעיקר במכירות, בזמן ששלוש החברות שיחררו נתונים של המשלוחים, ההשוואה לא כל כך מדוייקת אבל בכל זאת ניתן לקבל אינדיקאציה לגבי התחרות בין החברות.
תעשיית המכוניות הבינלאומית נלחמת כיום עם שתי בעיות עיקריות. המשך מגיפת הקורונה שהשתלטה על העולם ומחסור במוליכים שנכנסים לתוך המכוניות. BYD לא סיפקה פרשנות בנוגע למספרים המטורפים של אוגוסט. בדיווחים החציוניים שפורסמו בחודש שעבר החברה התייחסה ואמרה: "הרווחיות מושפעת במידה מסוימת מגורמים הכוללים עליית מחירי חומרי גלם כמו סחורות בתפזורת".
מלבד הבעיות המשפיעות על תעשיית המכוניות, הנהירה לרכבים חשמליים דבר שצומח בסין, בתמיכת הממשלה שדוחפת לפיתוח התחום. סין מצפה למכור 1.7 מיליון רכבים עם אנרגיה מתחדשת בשמונה החודשים הראשונים של השנה, צמיחה של כ-600 אלף רכבים מאותה התקופה ב-2020. לפי דיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס" על התגובה של סגן שר התעשייה והמידע הטכנולוגי של סין שיצא בשבת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשמלי
    דני 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי יגיע לארץ? רק שהמדינה לא תכפיל את המחיר!!!!
    סגור