השוק

המתחרה ה"ימנית" של פייסבוק ויוטיוב בדרך לבורסה

הרשת החברתית הקנדית Rumble, המבטיחה לא לצנזר תכנים וזוכה לפופולאריות בקרב קהל ימני ברחבי העולם, הודיעה כי בכוונתה לצאת להנפקה בוול-סטריט על ידי מיזוג עם SPAC
יאיר מור | 
רשתות חברתיות (צילום freepik)
התחרות מגיעה לבורסה: Rumble, הרשת החברתית ממוקדת הווידאו שנחשבת למתחרה מרכזית של יוטיוב ופייסבוק, הודיעה אתמול (רביעי) כי תונפק בבורסת נאסד"ק בוול-סטריט על ידי מיזוג אם חברת SPAC בשם CF Acquisition Corp VI.
שוויה של CFVI, כפי שהיא רשומה היום בבורסה, הוא כ-370 מיליון דולר, אך השווי המשולב לאחר המיזוג צפוי להיות כ-2.1 מיליארד דולר. מדובר בשווי גבוה יותר מזה בו רכשה גוגל את יוטיוב בשנת 2006 – 1.65 מיליארד דולר – אך נמוך משמעותית משוויין של יוטיוב ופייסבוק כיום, כאשר הראשונה מוערכת בכחצי טריליון דולר מתוך השווי הכולל של 1.8 טריליון לאלפאבית (חברת האם של גוגל) בכללותה, ואילו האחרונה שווה מעט פחות מ-900 מיליארד דולר.
ראמבל הוקמה ב-2013, ותחילה שימשה בעיקר כאתר להעלאת סרטונים ויראליים שנגנבו ממקורות אחרים. בהמשך, בעקבות טענות לצנזורה של תוכן ימני-שמרני על ידי יוטיוב, החלו פוליטיקאים ואושיות נוספות מהימין האמריקאי לעבור לראמבל, והיא החלה לגדול ולהתפתח כמתחרה מלאה ליוטיוב, שאינה משתמשת באלגוריתמים כדי לקדם או להסתיר סרטונים שונים ואינה מסירה שום סרטון אלא אם קיימת לגביו דרישה מצד בית משפט אמריקאי הקובעת כי הוא עובר על החוק.
לפני מעט יותר מחודש היא הודיעה כי רכשה את Locals, חברה שהוקמה על ידי היוטיובר האמריקאי דייב רובין ומנוהלת על ידי גיסו, הישראלי אסף לב, ומציעה לכל אדם לפתוח מעין מיני-רשת-חברתית משלו, אליה יכולים משתמשים להצטרף בחינם אך כדי להעלות אליה תכנים הם צריכים לשלם דמי מנוי – שיטה שלדבריהם מהווה חסם לטרולים ושאר גורמים פחות רצויים. בכך הפכה ראמבל למתחרה גם בפייסבוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה