השוק

הפחד חוזר לשווקים: החוזים על המדדים האמריקאים צוללים

החוזים על המדדים האמריקאים יורדים ב-1.5%; המדדים באסיה יורדים בשיעור חד; החשש מהאומיקרון שפורץ במקביל להאצת קצב צמצום רכישות האג"ח וסימון של הפד על 3 העלאות ריבית שולחים את המשקיעים לבונקרים
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
המשקיעים נכנסים לבונקרים והחוזים על המדדים המובילים בניו יורק יורדים בשיעור חד של 1.5%. במקביל נרשמות ירידות שערים חדות באסיה. לפני שניכנס לאווירת Fire Sell נזכיר שהמדדים לא קורסים כי יש מי שמזהה במכירה הארגרסיבית של המשקיעים הזדמנות לקנות מניות אטרקטיביות שעד לפני חודש היו במחיר גבוה, ואולי גבוה מידי.
נסביר לרגע את התהליך: בהלת האומיקרון צוברת תאוצה וכדאי לא לזלזל בה. כל המומחים מפעילים את פעמוני האזהרה ומקבלי ההחלטות בעולם מתכנסים להחלטות קיצוניות (ומתבקשות) של האצת קצב ההתחסנות העולמי, צמצום העבודה במשרדים, הגבלת הכניסה למרכזי הקניות והולנד אף לקחה את הכל צעד אחד קדימה והכריזה על סגר.
כל אלה מובילים למסקנה אחת, אם לא יקרה משהו מיוחד הרי שהעולם הולך, בסבירות גבוהה, לגל של מגבלות תנועה שיותר קרובות למגבלות של שנת 2020 מאשר לאלה של 2021 וזה רע לעסקים.
בין אלה לאלה הרי שהעולם מתעורר להתפרצות האומיקרון כשהפדרל רזרב לוקח צעד משמעותי לקראת הפסקת הזרמת הכסף לשווקים. הפד, נזכיר, יצמצם את קצב רכישות האג"ח ב-30 מיליארד דולר בחודש תוך שהוא רומז על 3 העלאות ריבית בשנה הבאה וזה מלחיץ את המשקיעים.
 
אם כן, למה השווקים לא קורסים? באופן עקרוני המשקיעים המוסדיים (בישראל אבל המגמה הזו זהה למגמה העולמית) מלאים במזומן שזורם כל חודש לקופה ואמנם חלקו הארי, לפחות כרגע, אינו זורם לשווקים אבל חלקו הקטן - כן אמנם בעדינות ובסכומים קטנים יחסית אבל כן ניתן לראות את המניות החביבות על המוסדיים לא מתפרקות כי זו הזדמנות עבורם לרכוש סחורה שעד החודש שעבר הייתה יקרה מאוד (עד כדי שהיא מצמצת את היכולת להרוויח) בזול, וזה חשוב.
תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יסחרו היום ברמה של 1.367% וזה נמוך, בטח על רקע התחזית ל-3 העלאות ריבית בשנה הבאה אבל זה גם מסביר את הבריחה של המשקיעים לחוף מבטחים - שהוא כצפוי האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה