השוק

הפד מכפיל את הקצב ורומז: 3 העלאות ריבית בשנה הבאה

הפדרל ריזרב פרסם את סיכום ישיבת ועידת השווקים הפתוחים בהחלטה כי הוא מאיץ את קצב צמצום רכישות האג"ח ורומז על שלוש העלאות ריבית בשנה הבאה
ניצן כהן |  2
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
הפדרל ריזרב פרסם את סיכום ישיבת ועידת השווקים הפתוחים. ההחלטה המרכזית היא להאיץ את קצב צמצום רכישות האג"ח ב-30 מיליארד דולר מידי חודש לעומת התוכנית המקורית שדיברה על צמצום בקצב של 15 מיליארד דולר מידי חודש. בנוף רומז הפד על שלוש העלאות ריבית בשנה הבאה.
סיכום ישיבת ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) כולל אזהרה בדבר היכולת של האומיקרון לשבש את הכלכלה. "הסיכונים לכלכלה כרגע הם ההתפשטות של וריאנט האומיקרון" כותבים חברי הועידה. עוד הם כותבים כי השיבושים בשרשרת האספקה הם בעלי תרומה משמעותית לאינפלציה (תוך שהם מרמזים על כך שאם השיבושים יתוקנו, האינפלציה תדעך למקומות סבירים יותר).
 
אחד הנתונים המשמעותיים שעולים מההודעה של ה-FOMC נמצאת דווקא בהערות שנצאות לצד ההודעה הרשמית ושם נכתב כי התחזית לריבית בסוף שנה תהיה גבוהה ב-0.75% מהריבית היום, כלומר שניתן ללמוד מהערכה זו שצפויות שלוש העלאות ריבית (כשכל העלאה היא של 0.25%) בעוד המשקיעים צפו שתי העלאות ריבית לפני הישיבה.
נתון נוסף עולה מההערות לפיהם הריבית ב-2023 תעלה בעוד שלוש פעימות ובשנת 2024 תהיינה שתי פעימות כך שהריבית תגיע בסוף 2021 לרמה של 2.1%, ריבית גבוהה מכפי שצפה קונצנזוס ההערכות של הכלכלנים לפני הישיבה.
נכון לשעת פרסום הודעת ה-FOMC המדדים המובילים בניו יורק עולים בכ-0.5% מה שנותן להבין, לפחות לשעה זו, כי המשקיעים בסך הכל חיים בשלום עם ההחלטה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מאמין למראה עיניי
    שלומי 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתוכננים 3העלאות ריבית במקום 2, האינפלציה הגדולה ביותר מזה 40 שנה, האומיקרון מתפשט, ו הבורסה מגיבה בעליות שערים, משחק מכור
    סגור
  • 1.
    תעשו הגהות לכתבות !
    ג'. פ.מורגן 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצפי לריבית הוא 2.1% בסוף 2024 ולא ב 2021 כפי שכתוב... בכתבה כ"כ קצרה, מה הבעייה לעשות הגהה ???
    סגור