השוק

טסלה בהודעה דרמטית: הרכבים החדשים לא ייצאו למכירה

טסלה שוקעת לאחר אזהרת שרשרת אספקה מוגבלת והסבירה כי רכבים חדשים כמו סייברטראק ייאלצו להמתין עד 2023. לדברי אילון מאסק: "טסלה תתמקד בהגדלת נפח הדגמים הקיימים ב-2022 ביותר מ-50% במקום בהשקת דגמים חדשים"
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
מניות טסלה צנחו אמש (חמישי) משמעותית וגררו מטה את היריבות לאחר שיצרנית המכוניות החשמליות המובילה דחתה את שחרור הרכבים החדשים לשנה הבאה בגלל שיבושים בשרשרת האספקה ​​שלדבריה יכולים להימשך גם השנה, במוקד הרכב סייברטראק.
מניית טסלה ירדה ב-8%, מדובר בירידה של 30% מהשיא שלה בחודש נובמבר 2021 ובכך קבעה את הנפילה הגדולה ביותר שלה מבחינת אחוזים ביום אחד. הדוח הרבעוני החזק של החברה הגיע עם אזהרת שרשרת האספקה ​​שלה ועל כן המנייה ספגה קשות.
 
אילון מאסק אמר בשיחת ועידה רבעונית כי טסלה לא תשיק השנה דגמים חדשים כמו סייברטראק, מכיוון שהיא תפגע בגידול הנפח מול הרוחות הנגדיות של שרשרת האספקה ​​שתוקל רק בשנה הבאה. הוא אמר שטסלה תתמקד בהגדלת נפח הדגמים הקיימים ב-2022 ביותר מ-50% במקום בהשקת דגמים חדשים.
האזהרה מבשרת רעות עבור יצרניות רכב וסטארט-אפים מדור קודם, שהבטיחו דגמי רכב חשמליים חדשים בחודשים הקרובים. מניות של יצרניות רכבים חשמליים אחרות נפלו גם הן, ותקפו את האנליסטים של נאסד"ק. ריביאן ירדה ב-9% והייתה בדרך לסגירה בשפל מאז הופעת הבכורה בשוק של יצרנית הטנדרים EV בנובמבר.
לוסיד ירדה ב-11%, לורדסטאון איבדה 8% וניקולה קורפ ירדה ביותר מ-7%. עוד מאסק אמר כי טסלה לא עובדת על דגם שיימכר ב-25,000 דולר, אם כי אנליסטים אמרו שהיא צריכה מכונית כזו כדי להגיע ליעדי הנפח שלה. לפחות שישה אנליסטים העלו את יעדי המחירים שלהם לאחר הדוח של טסלה. חלקם הסתכלו מעבר לבעיות שרשרת האספקה ​​והצביעו על ציפיות צמיחה חזקות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תגובה
    Sam 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנליסטים מיצרים תיאוריות וכותרות.מאסק מייצר מכוניות ובכמויות אדירות. עם שני מפעלים ושנת שיצרנו רכב הגדולים סגרו מפעלים בגלל בעיות בשרשרת הספקת חלפים המפעלים בפרימונט ובשנחאי שברו שיאים. אנליסטים לא יכולים וגם לא צריכים לתת עצה למאסק איך לנהל מפעלים. ואתם תראו שזוף השנה הדירה מפעל בשנחאי יכריז על דגם המוזל לפני כחודשיים אמר סגן נשיא המפעל Tio שסיימו לגייס את כל צוות מחקר והפיתוח והתחילו לעבוד גם על הדגם המוזל. היום המפעל מיצר כל 40 שניות טסלה ממודל y מודל 3 בכל התת דגמים. תחכו ברבעון זה לתוספות מהמפעלים בברלין ומאוסטין טקסס והאנליסטים יצטרכו ללמוד מחדש תיאוריה. וטוב שאנו נוסעים בטסלה ולא על רכב תחזיות. והגיעה הזמן לתת כבוד ליצרנים . מה שטוב אצלם ומציל אותם שכל מה שכותבים נכנס עמוק לפח ההיסטוריה ומתכה מדי פעם בתחזיות הזויות .
    סגור
  • 2.
    מנהיג הכת הגורו מאסק הוא וואן טריק פוני
    אני 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאסק הוא איש של טריק 1 בטסלה.טסלה 3 לא מוצגת כמכונית אלא גאדג'ט טכנולוגי. החברה מרוויחה 650 מיליון ושווה טרליון, לעומת GM שמוכרת מיליוני מכוניות מרוויחה פי 10 ושווה פחות מעשירית. מאסק יודע לשווק, אבל מוכר בעיקר מכונית 1 . הסייברטראק המובטח נדחה כבר 3 פעמים בזמן שריביאן כבר מוכרת טנדרים. חברות המכוניות האמיתיות מציעות דגמים רבים וטסלה מציאה חלום. מה שפעם קראנו לזה סימני נפט
    סגור
  • 1.
    מחפשים תירוץ למכור לנו ירוק יקר
    לילי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבלון עם חור גדול וכל האויר יוצא הנפיחות של מאסק לא יעזרו.
    סגור