השוק

טסלה הפציצה: זה הסכום שגרפה השנה ממכירות

טסלה שברה את התחזיות של האנליסטים ורשמה הכנסות גבוהות בכמעט מיליארד דולר וחצי. מאסק טוען שבשנה הבאה טבלה תמשיך לצמוח ותגיע בקלות לעלייה שלעוד 50%
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, unsplash, freepik)
התחזיות של טסלה התנפצו לחלוטין השנה ומאסק כבר ממהר להכריז כי בשנה הבאה מכירות טסלה יגדלו ביותר מ-50%. ברקע הדו"ח השנתי אילון מאסק אמר כי "שנת פריצת דרך עבור טסלה, ועבור כלי רכב חשמליים בכלל". יצרנית המכוניות החשמליות רשמה בשנה שעברה רווחי שיא של 5.5 מיליארד דולר. בתוך כך, מניית טסלה עלתה ב-2.07% לשער של 937.41 דולר.
המכירות בחברה זינקו ב-71% ל-53.8 מיליארד דולר ב-2021, אחרי שהחברה מסרה יותר מ-936,000 כלי רכב ללקוחות. טסלה סיכמה את השנה עם הכנסות של 17.7 מיליארד דולר, מה שמתגלם ברווח של 2.56 דולר למניה. מדובר בניפוץ תחזיות מרשים ללא ספק: האנליסטים חזו לחברה הכנסות נמוכות ביותר ממליארד, של כ-16.3 מיליארד דולר, מול רווח מניה של 2.36 דולר.
גם דו"ח המסירה שלטסלה, בהתאם, הפתיע את התחזיות עם כמעט 936 אלף מכוניות, 87% יותר מבשנה שקדמה. זאת כשהתחזיות צפו מסירה של 897 אלף רכבים.
 מול העלייה המפתיעה, החברה מזהירה שהצמיחה עומדת להיבלם מעט, תיראו מופתעים בגלל הסיבה, כמו כל התירוצים שנשמעים בחודשים האחרונים: שרשראות האספקה. העיכובים בנמלים ובים משפיעים על יצרניות ומגבילים את יכולת הייצור שלה. אף על פי שטסלה פחות סובלת מהמחסור בשבבים. בזמן שיצרניות רכב ברחבי העולם מתמודדות עם מחסור בשבבים, בין שאר בעיות בייצור ושרשראות האספקה, ולמרות זאת,  טסלה נתפסה כמי שמצליחה יחסית להתגבר על המשבר הזה.
החברה אמרה ששרשרת האספקה ​​שלה היא "הגורם המגביל העיקרי" לצמיחה נוספת ועדיין מצפים שהשנה הנוכחית תמשיך את המגמה, שתגיע לפי מאסק, "בקלות מעל 50%".
 
בשנה האחרונה גם הצרכנים הישראלים נכנסו לרשימת המסירות של טסלה, ובהמוניהם. טסלה שהתחילה לשווק באופן רשמי בישראל בתחילת השנה, השתלטה כליל על שוק הרכבים החשמליים ומכרה 6,298 רכבים. בישראל נמסרו השנה 10,211 רכבים מדגמים חשמליים, והשוק לחלוטין נכבש על ידי החברה של מאסק.
גם מול מותגי רכב רגילים טסלה הגיעה להישגים חסרי תקדים כשבטבלה הכוללת הגיע מותג הרכב החשמלי למקום ה-14 בכמות מסירות הרכבים בשנה שחלפה, וזה כאשר רק בחודש מרץ התחילו לראות את הרכבים הראשונים. טסלה התחילה לצבור תאוצה בסביבות חודש מאי, אחרי שהתחילו לשווק אותה באופן רשמי בארץ. במאי סיכם המותג 1036 רכבים שנמסרו בארץ. עוד קפיצה רשם המותג באוגוסט אז הגיע מספר המסירות ל- 4468, ומשם עד סוף השנה הגיע לכמעט 6,300 מסירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טסלה מתמקדת בפיתוח FSD וברובוט האנושי
    רונן 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבשורה העיקרית מהדוחות היא הצהרת כוונות להשקיע בשני השווקים הבלתי נדלים רכבים אוטונומים ורובוט אנושי...אם טסלה תצליח, היא תהיה החברה הגדולה בעולם בפער עצום.
    סגור