משפט

נהגי טסלה בסכנה? זה התקדים שצריך להדאיג את העולם

"קריאת השכמה לנהגים", על אף שמערכת הנהיגה העצמית המלאה הייתה מותקנת ברכבו, נהג בן 27 מואשם בהריגה של שני אנשים כשרכב הטסלה שלו התנגש בהם והרג אותם במקום לפני שנתיים
מערכת ice | 
טסלה רודסטר (צילום pixabay ,ויקיפדיה/ Ank kumar)
טסלה על טייס אוטומטי הרגה שני אנשים בתאונה דרכים, האם הנהג אשם בהריגה? ב-29 בדצמבר 2019, מכונית הונדה סיוויק עצרה עד לצומת שדרות ארטסיה ושדרת ורמונט בגרדנה. זה היה קצת אחרי חצות, הרמזור היה ירוק. כשהמכונית התקדמה דרך הצומת, טסלה מודל S שנת 2016 על טייס אוטומטי יצאה מכביש מהיר, עברה באור אדום והתנגשה בסיוויק.
נהג הסיוויק, ג'ילברטו אלקזר לופז, והנוסעת שלו, מריה גואדלופה ניבס-לופז, נהרגו מיד. כמעט שנתיים לאחר מכן, תובעים במחוז לוס אנג'לס הגישו שני אישומים של הריגה בכלי רכב נגד נהג הטסלה, קווין ג'ורג' עזיז ריאד בן ה-27. מומחים מאמינים שזוהי התביעה הפשע הראשונה בארצות הברית של נהג שהואשם בגרימת מוות בעת שימוש במערכת אוטומטית חלקית לסיוע לנהג.
 
המקרה מייצג אבן דרך בעולם המבלבל של נהיגה אוטומטית. "זו קריאת השכמה לנהגים", אמר אלן קורנהאוזר, מנהל תוכנית המכוניות לנהיגה עצמית באוניברסיטת פרינסטון. "זה בהחלט גורם לנו, פתאום, לא להיות שאננים כל כך בשימוש בדברים האלה שאנחנו שוכחים את העובדה שאנחנו אלה שאחראים - לא רק לביטחונו שלנו אלא לביטחונם של אחרים".
אפילו כשמכוניות אוטונומיות לחלוטין נבדקות בכבישים ציבוריים, יצרניות רכב, חברות טכנולוגיה, ארגונים שקובעים סטנדרטים הנדסיים, הרגולטורים והמחוקקים לא הצליחו להבהיר לציבור ובמקרים מסוימים זה לזה מה ההבדלים הטכניים, שמביאים לכך שהנהג חשוף לאחריות משפטית כאשר אנשים נפצעים או נהרגים. האשם בהריגה, נהג שירות לימוזינה, הודה בחפותו והוא פנוי בערבות בזמן שהתיק תלוי ועומד.
עורך דינו לא הגיב לבקשת תגובה ביום שלישי. אם ריאד יימצא אשם, "זה יעביר צמרמורת למעלה ולמטה בעמוד השדרה של כל מי שיש לו אחד מכלי הרכב האלה ויבין, 'היי, אני זה שאחראי'", אמר קורנהאוזר. "בדיוק כמו כשנהגתי בשברולט 55' - אני זה שאחראי לוודא שהוא יישאר בין הקווים הלבנים".
לאחר ההתנגשות הקטלנית בגרדנה, המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים פתח בחקירת ההתרסקות כדי לקבוע מה השתבש. למרות שמסמכי בית המשפט שהוגשו בלוס אנג'לס אינם מזכירים את הטייס האוטומטי בשמו, הסוכנות צפויה לפרסם בקרוב ממצאים המשקפים כי הטכנולוגיה הייתה מעורבת. מצעד של בדיקות דומות בשנים שלאחר מכן המשיך להטיל ספק בבטיחות ובאמינות של תכונות נהיגה אוטומטיות, כולל חקירה נרחבת יותר של עד 765,000 מכוניות טסלה שנבנו בין 2014 ל-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה