כסף וצרכנות

טסלה מעלה את המחירים: כמה תעלה הנהיגה העצמית המלאה?

מייסד ומנכ"ל החברה אילון מאסק הודיע על העלאה של 20% במחיר מערכת FSD לסכום של כ-12 אלף דולר, כ-50% יותר מאוקטובר 2020, כאשר דמי מנוי חודשי גם כן יעלו מ-199 דולר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr, unsplash)
טסלה מעלה את המחירים של מערכת FSD (נהיגה עצמית מלאה) שלה החל ב-17 בינואר 2022, כך הודיע אמש (שבת) מנכ"ל ומייסד החברה, האיש העשיר בעולם אילון מאסק, בטוויטר שלו המונה עשרות מיליוני עוקבים ברחבי העולם.
מאסק כתב כי: "המחיר של FSD לטסלה יעלה ל-12 אלף דולר החל ב-17 בינואר רק בארצות הברית, המחיר של FSD יעלה ככל שנתקרב לשחרור קוד הייצור של FSD". מדובר בסך הכל של 20% למחיר הקודם שעמד על 10 אלף דולר בלבד.
 
המנכ"ל גם אמר שמחיר המנוי החודשי של 199 דולר ל-FSD יעלה ככל שהתוכנה תתקרב לשחרור רחב. טסלה החלה לבדוק את FSD בגרסת בטא באוקטובר 2020 - כאשר המחיר היה 8,000 דולר - עם קבוצה נבחרת של לקוחות. טסלה העלתה את מחיר ה-FSD ל-10,000 דולר זמן קצר לאחר מכן על אף שיש לציין כי התוכנה לא הופכת את רכבי טסלה לאוטונומיים לחלוטין.
מאסק הבטיח שחרור רחב יותר של ה-FSD של טסלה במשך כמה שנים. הוא אמר ב-2018 שגרסת ה-FSD ה"ציפה לה זמן רב" תתחיל לצאת באותו קיץ, ואז צפה ב-2019 ש"בעוד שנה" יהיו "יותר ממיליון מכוניות עם נהיגה עצמית מלאה, תוכנה, הכל". התאריכים האלה באו והלכו, אבל ה-FSD של טסלה נשאר בגרסת בטא, זמין רק למשקיעים מוקדמים שקנו את חבילת FSD.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה