השוק

טסלה שוב מסתבכת: זה הצעד שעורר עליה ביקורת

יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית הכריזה על צעד שהוביל לגל ביקורת נגדה, בזמן שכל החברות האחרות מארה"ב מחויבות לבצע דווקא צעדים הפוכים

יאיר מור | 
טסלה (צילום unsplash)
ביקורת רבה התעוררה בימים האחרונים נגד טסלה, לאחר שבסוף השבוע הודיעה על פתיחת חנות ומרכז תצוגה חדשים במחוז שינְג'יאַנְג בסין, בזמן שחברות מערביות אחרות דווקא מחרימות אותו.
 
ביום שישי הכריזה טסלה בחשבון הרשמי שלה ברשת החברתית הסינית ווייבו על פתיחת חנות שלה במחוז אוּרוּמְצ'י, שבמחוז האוטונומי בו גר המיעוט המוסלמי האויגורי בסין. "כמרכז הראשון של טסלה בשינג'יאנג, החנות משלבת שירותי מכירה, שירותים של בתר-מכירה ומשלוחים, ומציעה למשתמשים בשינג'יאג שירות מלא במקום אחד וליווי במסעם של בעלי טסלה במערב סין", כתבה החברה.
אלא שלפי מדינות המערב, המשטר הקומוניסטי במדינה מבצע במיעוט הזה הפרה שיטתית ואכזרית של זכויות אדם, כולל שליחה למחנות ריכוז ועבודות כפייה. זאת בניגוד לטענות הסינים כי מדובר ב"מרכזי חינוך מקצועי". מסיבה זו חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לפני כשבוע וחצי על חוק חדש שמטיל איסור ומגבלות על ניהול עסקים מול כל ישות שנמצאת במחוז שינג'יאנג. באותו סוף שבוע נודע כי אינטל הודיעה לספקיה כי תדרוש מהם להתחייב שאינם מנהלים עסקים עם המחוז – ובעקבות קמפיין שהגילוי עורר נגדה בסין היא נאלצה להתנצל על הדרישה, למרות שהיא בסך הכל נועדה לציית לחוק האמריקאי החדש.
במקביל, טסלה עובדת במחוז השנוי במחלוקת ללא הפרעה, ובחצי השנה האחרונה פתחה בו, מלבד מרכז המכירות החדש, שבעה מרכזי הטענה מהירים למכוניות החשמליות שלה (Superchargers).
החברה לא הגיבה לידיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה