השוק

מלחמת הסחר מחריפה: ארה"ב אסרה ייבוא מסין

הנשיא ביידן חתם על חוק חדש שאוסר לחלוטין ייבוא מצפון-מערב סין, למרות שהסינים מכחישים שיש סיבה לאסור ייבוא מהאזור ושעות בודדות לאחר שאינטל התנצלה על כך שטענה אחרת

יאיר מור | 
ג'ו ביידן, שי ג'ינפינג (צילום פייסבוק/ג'ו ביידן, pixabay)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חתם היום (חמישי) על חוק חדש שאוסר לחלוטין ייבוא מוצרים ממחוז שינְג'יאַנְג בסין – המחוז שבו חי המיעוט המוסלמי האויגורי, המדוכא לפי הדיווחים על ידי המשטר הקומוניסטי ללא רחם ואנשיו נכלאים במחנות עבודה בהם הם משמשים ככוח עבודה זול ללא זכויות כלשהן. החוק אף מטיל עונשים על אנשים שיימצאו אחראים לשימוש בעובדי כפייה.
 
החתימה של ביידן הגיעה ימים בודדים לאחר שהצעת החוק עברה בהצבעה בסנאט האמריקאי פה אחד, ללא מתנגדים, ולפני כן בבית הנבחרים, ברוב דו-מפלגתי עצום.
מדובר בעליית מדרגה משמעותית במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. עד כה הסתפקה ארה"ב באזהרות לחברות שלא להשתמש בעבודות כפייה במחוז דינג'יאנג, שמהוות כהגדרתה "עבודת כפייה נרחבת בחסון המדינה" ו"מעצר המוני", מאחר והדבר "עשוי להפר את החוק האמריקאי" – אך עתה, כאמור, החוק החדש אוסר לחלוטין ייבוא של מוצרים כאלו ואף שימוש עקיף בתוצרי עבודות הכפייה במחוז.
סין, מצידה, מכחישה כי היא נוהגת שלא כראוי במיעוט האויגורי בשינג'יאנג. בשבוע שעבר, לאחר שהוטלו מגבלות על 30 מוסדות מחקר סינים, מסרה השגרירות בוושינגטון כי "ארה"ב ממציאה תירוצים לדיכוי וסיוג של חברות זרות מסוימות ומוסדות מחקר על ידי החלת אמצעים כמו מגבלות ייצוא". השגרירות טרם הגיבה לבקשת תגובה מצד רשת החדשות הכלכלית CNBC הערב.
החוק החדש נחתם שעות בודדות לאחר שענקית השבבים האמריקאית אינטל התנצלה על כך שהוציאה הוראה לספקיות שלה, שנועדה כנראה להכין אותה לקראת החוק החדש, ולפיה עליהן להתחייב בפניה לא להשתמש במוצרים או שירותים ממחוז שינג'יאנג. "אנו מתנצלים על הטרדה שנגרמה ללקוחות, שותפים והציבור הסינים הנכבדים. אינטל מחויבת להפוך לשותפה טכנולוגית אמינה ולהאיץ את הפיתוח המשותף עם סין", כתבה אינטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה