דיגיטל וטק

דרמה בסין: "חרם" על החברה הגדולה במדינה

הממשל הסיני הנחה את כל החברות שעליהן הוא שולט להפסיק להשתמש בשירותיה של חברת האינטרנט הגדולה ביותר בסין
יאיר מור | 
אישה סינית משתמשת בטלפון (צילום Sunyu Kim, Pexels)
גול עצמי? המשרד לתעשייה ולטכנולוגיות מידע בממשל הסיני הנחה את כל החברות עליהן הוא שולט לחדול משימוש באפליקציית התקשורת הגדולה ביותר במדינה ואחת הגדולות בעולם, כך מדווחים כלי תקשורת בסין ומחוצה לה.
 
האפליקציה המדוברת היא Weixin, הגרסה הסינית של WeChat, אחת המתחרות הוותיקות והגדולות של וואטסאפ, המשרתת נכון לתחילת 2021 לפחות מיליארד ורבע משתמשים ברחבי העולם, רובם כנראה בסין. האפליקציה מופעלת על ידי Tencent, החברה הסינית הגדולה בעולם, ששווי השוק שלה נכון להיום עומד על 590 מיליארד דולר.
לפי הוול סטריט ג'ורנל, עובדים של לפחות 9 חברות ממשלתיות בסין – ביניהן מפעילת התקשורת China Telecom, בנק ההשקעות בבנייה וחברת הדלק הלאומית – קיבלו הוראה לסגור ולמחוק את כל קבוצות הדיונים הקשורות לעבודה באפליקציה. הם אף הוזהרו שלא להשתמש באפליקציה כדי לדבר אחד עם השני על ענייני עבודה, בטענה כי יש "חששות אבטחה" בעת השימוש בה.
לפי דיווח בסין, חנויות האפליקציות במדינה קיבלו הנחיה מהממשל לפיה לטנסנט אסור לעדכן את האפליקציות שלה או להוציא אפליקציות נוספות ללא אישור מפורש מהממשל.
טנסנט, מצידה, מסרה כי "אנו עובדים באופן מתמשך כדי להגביר את תכונות ההגנה בתוך האפליקציות שלנו, ואף משתפים פעולה באופן סדיר עם סוכנויות ממשלתיות רלוונטיות כדי להבטיח ציות לרגולציה. האפליקציות שלנו ממשיכות לתפקד וזמינות להורדה". היא הוסיפה כי היא מציעה אפליקציה נפרדת המיועדת לתקשורת ארגונית, WeCom.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה