דיגיטל וטק

אחד המשחקים הגדולים בעולם סוגר את שעריו

חברת המשחקים הגדולה בתבל הודיעה השבוע כי תסגור את אחד המשחקים הפופולאריים שלה, לפחות לחלק מהשחקנים. הסיבה, ככל הנראה, היא שלא קיבלה אפשרות לגבות עליו כסף
יאיר מור | 
גיימינג (צילום Istock)
פורטנייט אומר "דְזַאי גִ'יאַן" ("להתראות" בסינית): חברת Tencent, אחת מענקיות האינטרנט הסיניות, הודיעה השבוע באתר שלה כי היא סוגרת את הגישה לאחד המשחקים הפופולאריים בעולם מסין. "הניסוי של Fortress Night הסתיים. אנחנו סוגרים את השרתים בקרוב. תודה לכל אלו ש'עלו על האוטובוס' (בדיחה המכוונת לכך שהשחקנים מתחילים כל משימה בצניחה מאוטובוס מעופף) והשתתפו בניסוי של פורטנייט!", כתבה החברה.
בהודעה לא סופק הסבר לסגירת המשחק בפני אחד השווקים הגדולים בעולם, אך לאור המצב שלו במדינה ניתן לנחש מהי: פורטנייט נפתח בסין רק ב-2018, ותחת תנאים מגבילים ביותר מצד הממשל הסיני, שכפו שינויים מסוימים במשחק עצמו, ואף אסרו על החברה להציע לשחקנים במדינה לבצע רכישות של כלי נשק, בגדים ואביזרים אחרים בתוך המשחק, שההורדה שלו חינמית. למעשה, במשך שתיים וחצי שנות פעילותו במדינה הוגדר "פורטנייט" בסין כניסוי בטא.
החברה ציינה כי האפשרות להירשם או להוריד את המשחק נסגרה ביום שני, ומשתמשים קיימים לא יוכלו לשחק במשחק לאחר סגירת השרתים הסיניים שלו ב-15 בנובמבר – עוד כשבועיים.
לא ידוע כמה שחקנים הורידו את המשחק בסין, אך בעולם מדובר באחד המשחקים הפופולאריים בהיסטוריה: נכון לשנה שעברה, הוא נמצא במקום ה-12 ברשימת המשחקים בעלי מספר המשתמשים הגדול ביותר עם 350 מיליון רשומים, ואם מסתכלים על מספר השחקנים במחשב בלבד (אם כי המשחק פופולארי מאוד גם במכשירים ניידים) הוא נמצא במקום השישי.
סגירת "פורטנייט" בסין היא תזכורת למגבלות הקשות שמטיל הממשל הקומוניסטי על פעילות חברות אינטרנט וטכנולוגיה במדינה. לפני כחודשיים דיווחנו כי המדינה הטילה מגבלות חמורות על שעות המשחק של ילדים. בחודשים שקדמו לכך הודיעו הרשויות בסין על חוקים מחמירים ביותר שהגבילו את פעילותן של אפליקציות מכמעט כל סוג שקיים, ואיימו להסיר מהחנויות במדינה כאלו של החברות הגדולות בסין ובעולם. בעקבות כך, בין היתר, הודיעה מיקרוסופט בחודש שעבר על סגירת הגרסה הסינית של לינקדאין – הרשת החברתית המערבית היחידה שהיתה זמינה במדינה בשנים האחרונות – ואתמול הודיעה גם "יאהו!" כי היא סוגרת את פעילותה במדינה.
טנסנט אמנם מפסיקה לנסות להרוויח כסף מפורטנייט בסין, אך תמשיך כמובן להרוויח מהפופולאריות שלו במדינות אחרות: הענקית הסינית רכשה ב-2012 כ-40% מ-Epic Games, מפתחת המשחק, תמורת 330 מיליון דולר, והיא מחזיקת המניות השנייה בגודלה בחברה אחרי המייסד, טים סוויני. טנסנט מושקעת גם בחברות משחקים רבות אחרות, ורוב המשחקים הפופולאריים בעולם שייכים לה, במידה כזו או אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה