דיגיטל וטק

סין בצעד דרמטי: אוסרת על ילדים לשחק בימי חול

הממשל הודיע היום כי מעתה אסור לחברות לאפשר לילדים ובני נוער לשחק יותר משעה ביום – ואפילו זה רק בימים מסוימים. חברות שלא יצייתו לחוקים צפויות לעונשים כבדים
יאיר מור |  2
גיימינג (צילום Istock)
המשחק נגמר: קטינים בסין לא יוכלו עוד לשחק בכל זמן שהם רוצים, כך הודיע היום המנהל הלאומי לעיתונות ופרסומים, לפי דיווח של סוכנות הידיעות הסינית שינהווא.
המנהל הטיל על חברות הגיימינג גזרות חמורות ביותר, שלפיהן ייאסר עליהן לאפשר לקטינים עד גיל 18 להתחבר למשחקים שהן מציעות מחוץ לשעות המותרות. השעות הללו הן בין 9 ל-10 בערב בימי שישי, שבת וראשון – כלומר סך הכל שלוש שעות בשבוע – ובנוסף גם באותן שעות בחגים לאומיים וימי חופשה. מטרת המגבלות, לפי המנהל, היא "להגן באופן יעיל על בריאותם הגופנית והנפשית של קטינים".
בבלומברג מציינים כי המגבלות החדשות מגיעות לאחר גם קודם של מגבלות מ-2019, שקבע כי לקטינים מותר לשחק עד שעה וחצי ביום בכל אחד מימות השבוע.
בניגוד לנטייה המערבית לחשוב שאולי החברות שייפגעו מהמהלך הן בעיקר חברות זרות, דווקא חברות סיניות יהיו אלו שיספגו את הפגיעה הקשה ביותר. חברת המשחקים הגדולה בעולם היא Tencent הסינית, שמחזיקה בבעלות מלאה או חלקית על להיטים כמו פורטנייט, PUBG, League of Legends ועוד רבים וטובים.
טנסנט, מצידה, טוענת כי המהלך לא יפגע בה משמעותית, שכן ההכנסות שלה ממשחקים שמבוצעים על ידי קטינים הן רק 3% מכלל הכנסותיה, וכי "מאז 2017, טנסנט חקרה ויישמה טכנולוגיות ואפשרויות חדשות ושונות להגנת קטינים. זה ימשיך, מאחר שטנסנט מצייתת בהקפדה ומיישמת באופן פעיל את הדרישות האחרונות מצד הרשויות בסין".
הרשויות בסין הוסיפו שעל חברות המשחקים ייאסר להעניק גישה למשחקים לכל שחקן שאינו מחובר למערכת אימות זהות, כך שלא תהיה שום דרך לעקוף את המגבלות על קטינים, ואף הדגישו כי הן יבצעו בדיקות כדי לוודא אכיפה קפדנית של ההגבלות.
המהלך הסיני הפוך לחלוטין מזה שהוכרז על ידי דרום קוריאה בשבוע שעבר. הממשלה הקוריאנית החליטה לבטל חוק שנחקק לפני כמעט עשור שלם, בנובמבר 2011, ואסר על קטינים לשחק בין השעות חצות לשש בבוקר. עתה, הוחלט כי הורים יוכלו לבחור באילו שעות יורשו ילדיהם לשחק ובאילו לא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובה
    אליה 09/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחח מה סההההה טוב נו כשחושבים על זה זה די חכם
    סגור
  • 1.
    תגובה
    אחת 08/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נאסר לשחק אלה במשחקי מחשב אז ישחקו במשחקי חברה וספורט יותר בריא
    סגור