השוק

טסלה בצעד מטורף: תבטח לכם את הרכב, כמה תחסכו?

האם טסלה יכולה להרוויח מעסקי הביטוח שלה? עסקי הביטוח של טסלה יכולים גם להגדיל את מכירות המכוניות שלה על ידי הפחתת עלות הבעלות הכוללת. החברה הבטיחה הנחות פרימיום חודשיות על סמך "ציון הבטיחות" של הנהג
מערכת ice | 
אילון מאסק, טסלה (צילום flickr/ Steve Jurvetson, pixabay)
עבור רוב המשקיעים של טסלה, מכירות רכב חשמלי הם בסך הכל מספרים במאזן החברה. אבל אם להאמין למנכ"ל אילון מאסק, חלק אחר מהעסקים של טסלה יכול להוות נתח משמעותי מהרווחים שלה. במהלך שיחת רווחים באוקטובר 2020, מאסק הציע שעסקי הביטוח של החברה, שהושקו בשנה הקודמת, יכולים להוות בין 30% ל-40% מהערך העתידי הכולל של עסקי הרכב שלה.
לפי הערכת השווי הנוכחית של טסלה של למעלה מטריליון דולר, זה אומר שעסקי הביטוח עשויים להיות שווים בין 300 ל-400 מיליארד דולר בשנים הקרובות. כדי לשים את הנתונים הללו בהקשר, הקצה הגבוה של האומדן הזה שווה לכפול מהערכות השווי המשולבות של מתחרות טסלה, פורד וג'נרל מוטורס (GM).
 
עם שווי של 288.4 מיליארד דולר ושיעורי צמיחה שנתיים ממוצעים של 2.7% בחמש השנים האחרונות, ביטוח רכב היא תעשייה אטרקטיבית. טסלה נכנסה לעסק ב-2019 בקליפורניה כמתווך לפוליסות החתומות על ידי חברת הביטוח הלאומי של המדינה. החברה הרחיבה את פעילותה מאז, והשיקה מוצר דומה בטקסס ואילינוי. טסלה גם ביקשה להציע כיסוי ביטוחי ללקוחות בוושינגטון, והיא השיקה חברת תיווך ביטוח בסין באוגוסט 2020.
שנית, עסקי הביטוח של טסלה יכולים גם להגדיל את מכירות המכוניות שלה על ידי הפחתת עלות הבעלות הכוללת. החברה הבטיחה הנחות פרימיום חודשיות על סמך "ציון הבטיחות" של נהג. הציונים מחושבים באמצעות ניטור "התנהגות נהיגה בזמן אמת" שבודק פעולות כמו פנייה אגרסיבית, בלימה קשה ומרחקי מעקב לא בטוחים. לדוגמה, נהגים עם ציוני בטיחות "ממוצעים" חוסכים בין 20% ל-40% בביטוח שלהם, בעוד שבעלי ציוני הבטיחות הגבוהים ביותר יכולים לחסוך בין 30% ל-60%.
שרשרת האספקה ​​המשולבת האנכית של טסלה עשויה לספק לה יתרון לטווח ארוך בביטוח. עלויות ביטוח גבוהות למכוניות שלה הן פונקציה של עלויות הייצור שלהן. עלויות אלו יורדות במהירות, כפי שמתבטא בהגדלת הרווחים התפעוליים של החברה. מוצר הביטוח של טסלה גם מזרז את תהליך התביעות בכך שהוא מספק חיבור ישיר ליצרן ומקל על בעלי רכב לתזמן תחזוקה ותיקון. זה עלול ליצור אפקט נעילה. ככל שמכירות הרכב יגדלו בשנים הקרובות, בעלי טסלה ככל הנראה יעדיפו ביטוח המוצע על ידי החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה