דיגיטל וטק

מאסק מסתבך: זו הממשלה שמאשימה אותו בכמעט-אסון

המיליארדר הדרום-אפריקאי עורר זעם רב לאחר שנחשף כי אחת החברות שלו כמעט גרמה לכאורה לאסון חמור ברמה עולמית. "האנושות כולה תשלם על הפעילות העסקית שלו"
יאיר מור |  3
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr)
הסינים זועמים על אילון מאסק, לאחר שהממשלה שלהם טענה כי כמעט גרם להתרסקות תחנת החלל שלה, טיאַנְגוֹנְג ("ארמון השמים") – בפעם השלישית תוך 3 שנים, לאחר שהתחנות "טיאנגונג 1" ו"טיאנגונג 2" התרסקו (באופן מבוקר) ב-2018 ו-2019, בהתאמה, ובנייתה של התחנה החדשה עוד טרם הושלמה וצפויה להסתיים רק בשנה הבאה.
 
לפי מסמך שהגישה ממשלת סין לסוכנות החלל של האו"ם, בחצי השנה האחרונה נאלצה תחנת החלל טיאנגונג לבצע "תמרוני מניעת התנגשות מסיבות של בטיחות" פעמיים, בעקבות כמעט-התנגשויות בלוויינים של שירות האינטרנט הלווייני Starlink שמפעילה חברת החלל של מאסק, SpaceX. הכמעט-התנגשות הראשונה אירעה, לפי הסינים, ב-1 ביולי, והשנייה ב-21 באוקטובר. הדיווחים לא אומתו על ידי אף סוכנות חלל או אסטרונום מחוץ לסין.
הדיווח הצית זעם רב נגד מאסק ברשת החברתית הסינית ווייבו, המקבילה לטוויטר. משתמשים כינו את הלוויינים של מאסק "זבל חללי" ואף "נשק חלל אמריקאי". אחד מהם הזהיר כי "האנושות כולה תשלם על הפעילות העסקית שלו".
בעיית הכמעט-התנגשות בחלל הולכת ומחמירה בשנים האחרונות לאור המספר הגדל והולך של גופים שמימיים שמקיפים את כדור הארץ. לפי הערכות, כיום מקיפים את כוכב הלכת שלנו לפחות 30,000 גופים, רובם לוויינים שחלקם פעילים וחלקם כבר יצאו מכלל פעולה, ואחרים כבר התפרקו בנסיבות כאלו או אחרות וכעת המוני חלקים קטנים שלהם מאיימים להתנגש בכל מה שנמצא בדרכם. SpaceX שיגרה עד כה כ-1,900 לוויינים, והיא מתכוונת לשגר בעתיד עוד אלפים. גם המתחרה שלה, פרויקט Kuiper של אמזון, מתכוון לשגר אלפי לוויינים משלו.
בנובמבר הודיע מאסק בטוויטר שמסלולם של כמה מלווייני SpaceX שונה כדי למנוע סכנת התנגשות בתחנת החלל הבינלאומית. זמן קצר לאחר מכן נודע כי האסטרונאוטים בתחנה נאלצו לעצור את העבודה ולתפוס מחסה לאחר שרוסיה השמידה לוויין רוסי בניסוי של טיל קרקע-חלל וגרמה לאלפי חלקיקים לעמוד במסלולה של תחנת החלל.
SpaceX לא הגיבה לדיווח.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חלל מלוכלך
    אלכס 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדור הארץ מלוכלך הרבה יותר וכנראה מי ומה שנמצא עליו לא מסוכן פחות.כולל נשק להשמדה.מדינות ומשטרים . אפלים.
    סגור
  • 1.
    מתחיל להיות מלוכלך מידי בחלל...
    אנני 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לנקות את השמיים. הייתי ממליצה לחייב את כל המעורבים לממן את פעילות הניקיון הזו. לפני שמישהו יישלם בחיים שלו..
    סגור
  • מי יחייב?
    צחי 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה את ילדה קטנה שהולכת לאבא ואמא?
    סגור