דיגיטל וטק

האסטרונאוטים בתחנת החלל נאלצו לברוח – זו הסיבה המטורפת

האסטרונאוטים שהגיעו לתחנה רק לפני מספר ימים בטיסה של SpaceX נאלצו לחזור לחללית שהביאה אותם לתחנה עוד לפני שהתחילו את העבודה על סיפונה – והכל בגלל רוסיה
מערכת ice | 
תחנת החלל הבינלאומית (צילום Roscosmos / flickr)
תקרית דיפלומטית חמורה בחלל: שבעת האסטרונאוטים שעל סיפון תחנת החלל הבינלאומית נאלצו אתמול לברוח ממנה ולתפוס מחסה בשתי החלליות המחוברות אליה כרגע – סויוז MS-19 של סוכנות החלל הרוסית רוסקוסמוס ו-Crew Dragon של SpaceX האמריקאית. לדברי סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, הם ייאלצו לחזור על הבריחה הזו שוב ושוב, בתדירות של כל שעה וחצי לפחות למשך מספר ימים.
הסיבה לבריחה היא ניסוי שערכה אתמול רוסיה, ובמסגרתו השמידה לוויין אותות ישן בשם קוסמוס 1408 ובמשקל 2.2 טון, ששוגר בשנת 1982 ואינו פעיל מזה מספר שנים. ה"השמדה" על ידי טיל פוצצה את הלוויין לאלפי פיסות קטנות, שכעת טסות סביב כדור הארץ במהירות ומאיימות לפגוע ולנקב את תחנת החלל והאנשים הנמצאים בה בכל פעם שהיא עוברת בסמוך לה, כאמור כל 90 דקות בערך.
 
האסטרונאוט האמריקאי מארק ואן-דה-היי – אחד מארבעה אסטרונאוטים אמריקאים שהגיעו לתחנה בטיסת SpaceX בסוף השבוע, אמר לאחר התקרית ברשת הקשר למרכז השליטה של נאס"א: "תודה על יום מטורף אך מתואם היטב. הערכנו מאוד את כל המודעות המצבית שהענקתם לנו. זו בהחלט היתה דרך טובה לגיבוש הצוות עם תחילת יום העבודה הראשון שלנו בחלל".
ראש נאס"א, ביל נלסון, הגיב באופן פחות הרפתקני: "מיותר לציין שאני רותח מזעם", הוא אמר לסוכנויות הידיעות. "לאור ההיסטוריה הארוכה והאגדית שלה בטיסות אנושיות לחלל, לא יאומן שרוסיה מסוגלת לסכן לא רק את האסטרונאוטים האמריקאים והבינלאומיים השותפים בתחנת החלל הבינלאומית, אלא גם את הקוסמונאוטים שלה (על התחנה יש כרגע ארבעה אמריקאים, שני רוסים וגרמני אחד; י"מ). הפעולות שלהם פזיזות ומסוכנות, ומאיימות גם על תחנת החלל הסינית והטאיקונאוטים שעל סיפונה".
גם ארה"ב עצמה הגיבה בחומרה לתקרית – ויותר מאשר לסכנה שהיא היוותה עבור האסטרונאוטים, היא האירה את העובדה שטילי השמדה מדויקים לחלל מהווים סכנה לכל מי שירצה מעתה והלאה להמריא אל מחוץ לכדור הארץ. "מוקדם יותר היום, הפדרציה הרוסית ביצעה בפזיזות ניסוי לווייני הרסני של עלייה ישירה וטיל נגד לוויינים נגד אחד מלווייניה שלה", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס. "הניסוי חולל עד כה 1,500 פיסות של זבל חלל ניתן למעקב, ומאות אלפי פיסות קטנות יותר המאיימות כעת על האינטרסים של כל האומות. הניסוי הזה יגביר משמעותית את הסיכון לאסטרונאוטים וקוסמונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית, כמו גם לפעילויות טיסת חלל אחרות של האנושות. התנהגותה המסוכנת וחסרת האחריות של רוסיה מסכנת את הקיימות ארוכת-הטווח בחלל החיצון ומדגימה בבירור שטענותיה של רוסיה על התנגדותה לחימוש החלל נטולות כנות וצבועות. ארה"ב תעבוד עם בנות בריתנו ושותפותינו כדי להגיב לפעולה חסרת האחריות של רוסיה".
התקרית הזו אינה הפעם הראשונה השנה בה הרוסים מעמידים סכנה לקיומה של תחנת החלל הבינלאומית: ביולי האחרון הזיז תוסף רוסי חדש למעבדה המרחפת את התחנה ממסלולה לאחר שהמאיצים שלו הופעלו בטעות, לכאורה. לפני פחות מחודש אירעה תקרית כמעט זהה, במהלכה הופעלו בטעות המאיצים של החללית הרוסית סויוז ושוב הזיזו את תחנת החלל ממסלולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה