השוק

בזוס חושף: בשנה הבאה נתחרה במאסק בתחום נוסף

אמזון הכריזה על המועד שבו היא מתכוונת להתחיל להתחרות באמזון באחד התחומים שעשויים לסמן את הקרבות הגדולים של השנים הקרובות
יאיר מור | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
אמזון תשגר בשנה הבאה שני לוויינים לחלל, כך חשפה החברה בבלוג שלה השבוע. הלוויינים המדוברים הם לווייני ניסוי של מה שהיא קוראת לו "פרויקט קויפר" – שירות האינטרנט הלווייני שלה, שאמור להתחרות ב-Starlink של אילון מאסק, שהחל לפעול השנה ברחבי העולם.
שני הלוויינים, KuiSat-1 ו-KuiSat-2, ישוגרו ברבעון הרביעי של 2022 – כלומר בין אוקטובר לדצמבר, עוד כשנה. באופן מעניין, בחרה החברה לבצע את השיגור באמצעות טיל של חברת ABL Space Systems, ולא באמצעות Blue Origin, חברת החלל של מייסד אמזון, ג'ף בזוס.
 
במסגרת הניסוי, תבחן החברה בין היתר את קצב ההעברה של הלוויינים, שמיועד להגיע ל-400 מגה-ביט לשנייה, ובהמשך תבחן גם את אנטנות הגישה לשירות עבור לקוחות על פני האדמה. כמו כן, אחד הלוויינים מצויד במעין סוכך שמש, כדי לשקף פחות אור וכך להפריע פחות לאסטרונומים שמנסים לצפות בחלל באמצעות טלסקופים ולעתים קרובות נתקלים בהפרעות בשל אור המשתקף מלוויינים.
ראג'יב בדיאל, סגן נשיא לטכנולוגיה בפרויקט קויפר, אמר כי "המצאנו טכנולוגיה חדשה רבה כדי למלא את מטרות העלות והביצועים שלנו לפרויקט קויפר. כל המערכות משיגות תוצאות טובות בניסויים מדומים ובתנאי מעבדה, ובקרוב נהיה מוכנים לבחון איך יעבדו בחלל. אין תחליף לבדיקות במסלול, ואנו מצפים ללמוד רבות בהתחשב במורכבות ובסיכונים בפעילות בסביבה מאתגרת כזו".
לאחר תוך הניסוי, יחזרו שני לווייני האבטיפוס לאדמה, ורק בשלב מאוחר יותר, ככל הנראה מ-2023 והלאה, מתכננת אמזון להתחיל לשגר את מערך הלוויינים המתוכנן לשירות האינטרנט הלווייני שלה, שאמור לכלול 3,236 כאלה.
החברה ציינה כי כבר הגישה בקשה לרישיון ניסיוני ללוויינים בנציבות התקשורת האמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה