דיגיטל וטק

אילון מאסק בדרך לכבוש את האינטרנט, גם בחלל

המיליארדר הכריז בטוויטר על נקודת ציון חדשה שאליה הגיע שירות האינטרנט שמבוסס על הלוויינים הזעירים שהוא משגר לחלל בעזרת הטילים הרב-פעמיים שלו
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום מסך אינסטגרם/elonrmuskk)
לקראת השקה: אילון מאסק חגג אתמול בטוויטר הישג קטן לשירות האינטרנט הלווייני שלו, Starlink, זמן קצר לפני מועד ההשקה המתוכנן שלו לציבור.
"100,000 טרמינלים נשלחו!", כתב מאסק בטוויטר לצד קישור לאתר של Starlink. לאחר מכן הוא הוסיף ציוצים בהם הביא את רשימת 11 המדינות בהן השירות כבר פועל: אוסטריה, אוסטרליה, אירלנד, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, ניו-זילנד, פורטוגל, צרפת, קנדה ושווייץ. "בקשות הרישיון שלנו ממתינות לאישור במדינות רבות נוספות. מקווה לשרת את (כל) כדור הארץ בקרוב!", הוא ציין.
 
הטרמינלים המדוברים הם ערכות הבסיס לגישה לשירות האינטרנט מבוסס הלוויינים של חברת החלל SpaceX, שאותה ייסד מאסק. כל ערכה עולה 500 דולר וכוללת צלחת לוויין, רגלית להעמדה שלה, כבלי חיבור ונתב. כל ערכה עולה 500 דולר (כ-1,600 שקל), בנוסף לדמי המנוי בגובה 99 דולר (כ-320 שקל) לחודש שהחברה גובה כרגע.
לעת עתה, בנוסף למגורים באחת מ-11 המדינות שברשימה, דרוש גם אישור מהחברה כדי לקבל את הזכות להצטרף אליו, מאחר והוא נמצא בשלב בטא. עם זאת, החברה מתכננת להשיק אותו לציבור הרחב בחודש הבא. מעבר למחיר היקר ורשימת המתנה ארוכה, גם התמורה לא בטוח שווה את זה: מהירות השירות לעת עתה נעה בין 50 ל-150 מגה-ביט לשעה – מהירות שבארץ אפשר לקבל במחיר נמוך משמעותית. עם זאת, המהירות אמורה לעלות ככל שהחברה תשגר יותר לוויינים, בדרך מ-1,800 הלוויינים שיש לה בחלל כרגע ל-42,000 המתוכננים.
ההגעה ל-100,000 משתמשים מגיעה שבועות בודדים בלבד לאחר הודעת החברה בחודש שעבר על הגעה ל-90,000, וכחודשיים לאחר שציינה שהיא נמצאת על סף ה-70,000.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה