השוק

אילון מאסק מטיל פצצה: זו השנה שננחית אנשים במאדים

המייסד של טסלה וספייס X בהצהרה מעניינת במיוחד "אהיה מופתע אם לא ננחת על מאדים תוך חמש שנים, המטרה היא לבנות עיר שמקיימת את עצמה שם במאדים ולהביא לשם אנשים וחיות"
מערכת ice |  8
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
אילון מאסק, האיש העשיר בעולם ומייסד טסלה וספייס X, ממשיך לספק כותרות. הפעם, מאסק אומר שיש לו ציר זמן חדש לפרויקט המאדים הגדול שלו ותאריך הסיום שהציב מוקדם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.
"אני אופתע אם לא ננחת על מאדים תוך חמש שנים", אמר מאסק ל-Time Magazine, על כך ש-SpaceX מתכוונת לקחת את האנושות למאדים. למאסק, מייסד ומנכ"ל SpaceX בן ה-50 שזכה בתואר איש השנה של Time, יש תוכניות גדולות לכוכב האדום: דהיינו, עיר שמקיימת את עצמה עם חוות הידרופוניות המופעלות על ידי שמש שבהן בני אדם יכולים לחיות לצמיתות, במרחק של קילומטרים מכדור הארץ.
 
"הדבר הגדול הבא באמת הוא לבנות עיר שמקיימת את עצמה על מאדים ולהביא לשם את החיות והיצורים של כדור הארץ", הוסיף מאסק ל"טיים". בערך כמו תיבת נח עתידנית. עם זאת, נביא יותר משניים - זה קצת מוזר אם יש רק שניים. מומחי חלל אחרים אומרים שמאדים כנראה לא יכול לקיים התיישבות אנושית לטווח ארוך בכלל. מאסק עצמו אמר לעמותה XPrize באפריל שכמה אסטרונאוטים "ככל הנראה ימותו" בדרך למאדים.
למאסק - כיום האדם העשיר בעולם, עם שווי נקי של 247 מיליארד דולר, לפי פורבס - יש גם רקורד של קביעת לוחות זמנים לא מציאותיים להתקדמות טכנולוגית, אבל בשנת 2016, מאסק צייץ בטוויטר כי המכוניות האוטונומיות המלאות של טסלה יהיו זמינות תוך כשנתיים. בשנת 2019,הרכבים הללו כבר כבשו את הערים הגדולות.
SpaceX, שמוערכת לאחרונה ב-100 מיליארד דולר, היא שחקן מרכזי במירוץ החלל של היום: באפריל, החברה זכתה בחוזה בלעדי של נאס"א להצבת ארה"ב. אסטרונאוטים על הירח לראשונה מאז 1972. אבל מאסק אמר לטיים שהוא לא בהכרח מנסה להרוויח כסף ממאדים. במקום זאת, הוא אמר, מדובר יותר במה שמרגיש "מרגש", כולל מטרה כוללת "להפוך את החיים לאפשריים ברוב כוכבי לכת ולאפשר לאנושות להפוך לציוויליזציה על-חלל".
יש לציין כי SpaceX כמעט פשטה את הרגל של מאסק ב-2008 לאחר סדרה של שיגורי רקטות כושלים. בחודש שעבר, מאסק שלח לעובדים מכתב שאמר ש-SpaceX עשויה להיות ב"סיכון אמיתי לפשיטת רגל" שוב - אך אמר ל-Time ביום שני שהמכתב הוא בעיקר טקטיקה מעוררת מוטיבציה. "אנחנו לא יכולים לאבד את היתרון שלנו או להיות שאננים", אמר.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לטסלה אין מכונית אוטונומית מלאה עד היום...
    שועל 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שאתם מתכוונים למכונית האוטונומית שהורדת אנשיםז? יש 5 רמות של אוטונומיות במכוניות. רמה 5 זה אוטונומיות מוחלטת. מה שיש לטסלה זה רמה 2-3. עדיין מצריך התערבות נהג. תלמדו את הנתונים לפני שאתם מפרסמים שטויות
    סגור
  • 7.
    סכנת זיהום המאדים... חיידקים מקומיים יתפסו שם מהר מאוד
    כג 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא נוכל לדעת אם היו שם חיים בעבר. גם יהיה הכרח להקים התיישבות תת קרקעית כי הקרינה חזקה מדי על פני השטח.
    סגור
  • 6.
    מה העורך?
    דימה 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה נסגר עם כל הטעויות בכתיב, כאילו מישהו עשה גוגל טרנסלייט בחלק מהמקומות , מידי פעם אני לא יודע מה נסגר עם כתבות באתרי חדשות בזמן האחרון
    סגור
  • 5.
    אלוףףף
    אבי 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחכה להנפקה של ספייסאיקס ??
    סגור
  • 4.
    משוגע לגמרי (ל"ת)
    אילון 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יותר פעמים הערכות זמן של מאסק התגשמו
    רונן 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לדוגמא כשאמר ב 2014 שב 2020 טסלה תמכור חצי מיליון רכבים, העתונות התמלאה בלעג, בתענה שאף חברת יצור כלי רכב מעולם לא גדלה בקצב כזה.....אז אמרו. ב 2012 כשאילון מאסק ויתר על שכר ורק על תוכנית פיצוי בתמורה ליעדים מטורפים לביצוע עד אוגוסט 2022, כמו ע טסלה תהיה שווה יותר מ 600 מיליון דולר, ולמרות שבעיתונות לעגו למגלומניה של מאסק הוא עבר את היעד ואפילו לזמם קצר טסלה הייתה שווה יותר מפי שתיים מהיעד הדימיוני הזה. כמאסק אמר שהוא ימחזר את החלק הראשון והעיקרי של הטיל פלקון 1 שהיה בפיתוח, רבים אמרו שזה בלתי אפשרי אבל מאז כבר מעל 100 פעמים מיחזרו את השלב הראשון של הפלקון 9 של ספייס X עד היום היא החברה היחידה שממחזרת טיל מסלולי. למרות הקושי טסלה הקדימה את המועד של יציאת מודל Y, ובנתה את המפעל בשנחאי במהירות שלא הייתה לפני כן בעולם הרכב, כמו כן תוך שנה בלבד הגיע ליצור המוני מלא. אלו רק חלק מהנקודות בהם מאסק נתן הערכת זמן וצדק, אבל לא מפסיקים להזכיר לא את מעט הפעמים בהם טעה בהערכתו.
    סגור
  • 2.
    כותרת
    אנרכו-קפיטליסט 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני כל כך אוהב באמת
    סגור
  • 1.
    כול הכבוד
    שמואל 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 3
    רק המעיז מצליח
    סגור