משפט

מאסק הסתבך בענק? 6 עובדות התלוננו על הטרדה מינית

ענקית הרכב הבינלאומית בדרך לבית המשפט בשל שורה של הטרדות מיניות שחוו עובדות בעבר וכיום, עורך הדין שייצג אותן קשר גם את הבעלים לתרבות העבודה: "אילון מאסק שצייץ הערה מטרידה על גופן של נשים או התגרות כלפי עובדים המדווחים על התנהגות בלתי הולמת, משקף גישה בראש המאפשרת דפוס כזה"
מערכת ice |  3
אילון מאסק (צילום אינסטגרם)
שש נשים שחלקן עובדות כיום או שעבדו בעבר במפעל טסלה באזור מפרץ סן פרנסיסקו של ענקית הרכב החשמלי וכן במרכז השירות בדרום קליפורניה, הגישו תביעות נגד החברה של אילון מאסק בטענה שהן הוטרדו מינית על ידי עובדים אחרים ושהחברה לא נקטה בשום פעולה.
התביעות הוגשו היום (חמישי) לבית המשפט העליון של מחוז אלמדה ובעקבות שתי תביעות קודמות נגד טסלה שהוגשו בנובמבר והחודש, על ידי נשים שאף הן טוענות שהוטרדו על ידי עמיתים לעבודה. בנפרד, מהנדסת לשעבר בחברת SpaceX, חברה אחרת בהובלת מאסק, פרסמה פוסט בבלוג מוקדם יותר היום המפרט את חוויות ההטרדה המינית בחברת התעופה והחלל.
 
שש הנשים התובעות את טסלה הן מיכאלה קוראן, אליז בראון, ג'סיקה ברוקס, אליסה בליקמן, סמירה שפרד ועדן מדרו, שמיוצגות על ידי עורך הדין דייויד א. לואו, שותף במשרד Rudy Exelrod Zieff & Low בסן פרנסיסקו.
 "טסלה לא הצליחה להתייחס ברצינות להטרדה מינית, מצמרת החברה ומטה", אמר לואו בהצהרה. הוא גם התייחס לבדיחה גסה שצייץ מאסק באוקטובר על הקמת אוניברסיטה בשם "המכון לטכנולוגיה ומדע של טקסס" ולהערות שהשמיע על עובדים לשעבר. "אילון מאסק שצייץ הערה מטרידה על גופן של נשים או התגרות כלפי עובדים המדווחים על התנהגות בלתי הולמת, משקף גישה בראש המאפשרת דפוס של הטרדה מינית נרחבת".
טסלה לא הגיבה לבקשת תגובה וכרגע אין לה צוות יחסי ציבור. מאסק גם לא הזכיר את העניין בעדכון הטוויטר שלו (אם כי היה לו זמן לפרסם ציוצים ביקורתיים על הסנאטורית של מסצ'וסטס אליזבת וורן). הסיפורים הרבים על הטרדה מינית בחברות של מאסק מגיעים יום לאחר שהמגזין טיים קבע אותו כאיש השנה שלו. באוקטובר חויבה טסלה לשלם 137 מיליון דולר לעובד בלק שתבע את יצרנית הרכב על אפליה על רקע גזעני.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי שעולה מהיר .. מתרסק מהיר! (ל"ת)
    אזמיר 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ולמה לתבוע? כסף זה מה שיפתור את הבעיה?
    גל 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הטרדות מיניות אמורים לפנות למשטרה, לא? ובנושא של טיפול ע"י חברות, אני חושב שזה בתחום הרגולציה.
    סגור
  • 1.
    התרגום שלכם
    יחיאל 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הסיפור אתכם, אתם מסתפקים בתרגום של גוגל? מי זה עובד "בלק" (לא תרגם את המילה שחור). ויש עוד מלא. פשוט בדיחה
    סגור