השוק

אילון מאסק מטיל פצצה: האם יעזוב את טסלה?

אילון מאסק בדרך לפרוש מתפקידו כמנכ"ל טסלה? המיליארדר ממשיך בחיסול מניותיו בחברה, ולצד זאת - ציוץ שלו לעשרות מיליוני העוקבים שלו ברחבי העולם מעלה תהיות לגבי כוונותיו
שירה יום טוב |  1
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
המיליארדר והאיש העשיר בעולם מכר 934,091 מניות טסלה, על פי מסמכים פיננסיים לרשות ניירות ערך שפורסמו ביום חמישי האחרון. שווי המניות בסך הכל עומד על 963.2 מיליון דולר.
לפי דיווח של ה-CNBC, יחד עם מכירת המניות, מאסק מימש גם אופציות לרכישת 2.17 מיליון מניות של טסלה, לפי המסמכים. בתוך כך, מחיר מניית טסלה ירד ביותר מ-1% במסחר שלפני השוק ביום שישי, לאחר ירידה של 6% בסשן הקודם. דווקא היום רשמה טסלה עליה של 1.35% ומחירה עומד כעת ברמה של 1,017.03 דולר.
הירידה של יום שישי הגיעה גם בעקבות ציוץ חדש, שכוונותיו עדיין לא ברורות, ובו מאסק כתב שהוא חושב לעזוב את עבודתו כדי להיות "ידוען במשרה מלאה", למרות שכמו תמיד אצל מאסק לא ברור אם מדובר באמת או הטרלה.
 
בחודש שעבר מכר מאסק סך של 9.85 מיליארד דולר במניות טסלה כולל 6.9 מיליארד דולר שמכר בשבוע של 10 בנובמבר ועוד 1.9 מיליארד דולר שמכר ב-15 וב-16 בנובמבר. חלק מהמניות נמכרו בחלקן כדי לספק חובות מס הקשורות למימוש אופציות למניות אחרי טענות שהופנו כלפיו בעניין.
 
נזכיר עוד מארכיון בטוויטר של מאסק כי ב-6 בנובמבר, המיליארדר ביקש מ-62.5 מיליון העוקבים שלו בטוויטר לקבוע את עתידו של חלק מהאחזקות שלו בטסלה. בסקר בטוויטר אמר מאסק: "בזמן האחרון רווחים לא ממומשים הם אמצעי להתחמקות ממס, אז אני מציע למכור 10% ממניות טסלה שלי. אתה תומך בזה?" המנכ"ל נתן לאנשים את האפשרות להצביע "כן" או "לא" והתחייב לציית לתוצאות הסקר, בכל דרך שהיא. כ-3,519,252 אנשים הגיבו, ו-57.9% מהם הצביעו בעד "כן". מאסק, כאמור, אכן התחיל מאז מסע של מכירת מניות בסכומים של מיליארדים, כשבסוף השבוע הגיע חלק נוסף שלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה ממש ברור שהוא צוחק
    אלון 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי מהציוצים שלו זה בדיחות וגם זה, אין לו שום סיבה לפרוש הוא פשוט צוחק על כל הגורואים במדיה שסתם עוקצים את העוקבים שלהם בשביל שקל מהיר
    סגור