השוק

רומן אברמוביץ' ממשיך להימלט: שתי היאכטות שלו עגנו בטורקיה

איש העסקים ממשיך להתחמק מהסנקציות, ולאחר מונטנגרו, הסיע את שתי היאכטות שלו לטורקיה, שמסרבת גם להטיל סנקציות על רוסיה
מערכת ice |  2
רומן אברמוביץ יאכטה (צילום ויקיפדיה יוטיוב)
האוליגרך רומן אברמוביץ' השלים היום (שלישי) את העברת שתי היאכטות בבעלותו לטורקיה. על פי הדיווח בתקשורת הטורקית, היאכטה השנייה שלו, עגנה היום בנמל באתר הנופש מרמריס. הסגת היאכטות נעשית על רקע מאמצים בינלאומיים נגד אברמוביץ', במסגרת רצון להקפיא נכסים השייכים לאנשי עסקים רוסים הקשורים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
אתמול הגיעה היאכטה המפוארת של אברמוביץ', סולאריס, לאתר הנופש הסמוך בודרום, וגררה מחאה של קבוצת אוקראינים שעלו על סירת מנוע קטנה וניסו למנוע מהיאכטה לעגון. הטלוויזיה הטורקית מסרה כי היאכטה עגנה בנמל הדרומי בטורקיה - שלא הצטרף לסנקציות על רוסיה - לאחר שיצאה ממונטנגרו.
 
לא היה ידוע אם אברמוביץ' היה על סיפון היאכטה. כזכור, בשבוע שעבר עדכן האיחוד האירופי רשימה של אנשים העומדים בפני הקפאת נכסים ואיסורי נסיעה על רקע קשריהם עם הקרמלין והחל להטיל סנקציות על אברמוביץ', לאחר שהוטלו עליו סנקציות בבריטניה שאילצו אותו להעמיד את קבוצתו צ'לסי למכירה.
 
לטורקיה יש קשרים הדוקים הן עם רוסיה והן עם אוקראינה. היא מתחה ביקורת על הפלישה לאוקראינה אך גם מיקמה את עצמה, בדומה לישראל, כצד נייטרלי המנסה לתווך בין השתיים. טורקיה סגרה את מיצרי הדרדנלים, המחברים את הים השחור לים התיכון למעבר ספינות מלחמה רוסיות, אך לא הטילה סנקציות על רוסיה או סגרה את המרחב האווירי שלה לטיסות רוסיות.
ישראל ספגה ביקורת על כך שלא נקטה בסנקציות על אברמוביץ' - המחזיק באזרחות ישראלית - או כל אוליגרך רוסי אחר. עם זאת, שר החוץ יאיר לפיד אמר בשבוע שעבר כי "ישראל לא תהיה נתיב לעקוף סנקציות שהוטלו על רוסיה על ידי ארה"ב ומדינות מערביות אחרות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בטח פתח שורטנ מטורף על רוסיה יום לפני הפלישה
    זקןעץ 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרף מייליארדים עבור פוטין וחברים
    סגור
  • 1.
    מליוונר שלא יודע לאן לברוח - פטתי. (ל"ת)
    אמונה 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור