השוק

מספנות ישראל מתרחבת: זו החברה שרכשה בעשרות מיליונים

סימנט, מקבוצת מספנות ישראל, השלימה את רכישת פעילות קשת פרימה תמורת כ-90 מיליון שקל. קשת פרימה הינה אחד היצרנים הגדולים בארץ בתחום ייצור דבקים לקרמיקה ולטיח.  לחברה מחזור של כ-200 מיליון שקל בשנה והיא מעסיקה כ-200 עובדים באזור התעשיה ניצני שלום
מערכת ice | 
אייל הכט, מנכ"ל סימנט (צילום יחצ)
יבואנית המלט סימנט, מקבוצת מספנות ישראל, השלימה את רכישת חברת קשת פרימה, מהיצרניות הפרטיות הגדולות בישראל של חומרי גמר, דבקים ואבקות בתחום הבניה. על פי הדיווח לבורסה שהוציאה מספנות ישראל, עבור הרכישה שילמה סימנט  61.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ ובהמשך תשלים עוד כ-30 מיליון שקל, בהתאם לביצועי החברה.  
מימון העסקה נעשה מהונה העצמי של סימנט וממימון בנקאי. בסימנט אומרים כי הרכישה הינה חלק ממהלך אסטרטגי של החברה להרחיב את סל המוצרים ולהיכנס לתחומים נוספים בתחום מוצרי הבנייה.
קשת פרימה הוקמה לפני כ-35 שנים ונמצאת עד היום בבעלות משפחת גשורי, המשפחה המייסדת. החברה נחשבת לאחת היצרניות המובילות בישראל בתחום ייצור תערובות דבקים המיועדים לענף הבנייה ובכלל זה דבקים לקרמיקה, לטיח ועוד,  תחום  הנאמד בכ- 800-900 מיליון שקל בשנה.
 
מוצרי החברה נחשבים לאיכותיים במיוחד ועומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר הנדרשים בתחום הכימיקלים. קשת פרימה פועלת מאזור התעשיה ניצני שלום ומעסיקה כ-200 עובדים. מחזור העסקאות של החברה עומד על כ-200 מיליון שקל בשנה והרווח על כ-25 מיליון שקל.  
סימנט, שהוקמה בשנת 2016, נחשבת ליבואנית המלט הגדולה בישראל ומחזיקה כיום בנתח שוק של כ-20% מתחום המלט העומד על כ-10 מיליון טונות בשנה. החברה שולטת בכל שרשרת אספקת המלט ללקוחותיה - החל משלב ייבוא המלט היישר מהיצרן הגדול בעולם באמצעות צי אוניות בבעלות החברה, דרך הובלתו ופריקתו במסוף המלט של החברה בנמל מספנות ישראל, אחסונו והתאמתו לדרישת הלקוחות, ועד והפצתו הסופית לנקודת היעד באמצעות צי משאיות של החברה.
 
הקמתה של סימנט הובילה למהפכה בענף המלט בישראל ולירידת מחירי המלט והבטון, להקמת עשרות מפעלי בטון חדשים ולחיסכון שנתי של כ-2.5 מיליארד שקל לרשויות המקומיות ולמשרדי הממשלה.
בנוסף לתחום המלט, סימנט הודיעה גם על כניסה לפעילות בתחום הגבס ובכוונתה להקים מפעל לייצור לוחות ומוצרי גבס בהשקעה מוערכת של כ-100 מיליון שקל. כמו כן, החברה עומדת להשלים, יחד עם חברת הסטארט־אפ Beyon3D,  את הקמתו של המפעל הראשון לייצור מוצרי בטון, אריחים וחיפויים על ידי רובוט חדשני.
על פי הדיווח סימנט השלימה את רכישת פעילות החברה ובכלל זה הציוד, הרישיונות, המתכונים, הנוסחאות, ההיתרים, ההסכמים, המוניטין, זכויות הקניין הרוחני ושימוש במותגי קשת פרימה.  
איל הכט, מנכ"ל סימנט: "חברת סימנט מרחיבה ומגוונת כל העת את תחומי פעילותה ונכנסת לפעילות בשווקים ובתחומים שונים. החברה ממשיכה להגביר את אחיזתה בשוק תשומות הבנייה הישראלי, תוך ניצול היתרון הניהולי ושרשרת האספקה והלוגיסטיקה שבפעילותה בקו הים במתחם מספנות ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה