השוק

החלום מתפוגג: איטורו תצא להנפקה לבד ומורידה משמעותית את השווי

הרשת החברתית למסחר בשוק ההון עדיין מחכה לפריצה הגדולה, וחברת איטורו תצא ככל הנראה להנפקה בוול סטריט לבדה בשווי הרבה יותר נמוך מ-10.4 מיליארד דולר; איך קרה שהשווי יורד משמעותית כשמיזוג עם ספאק יורד מסדר היום
מערכת ice | 
יוני אסיא (צילום יחצ איטורו)
שנה עברה מאז שחברת הפינטק איטורו (eToro) עלתה על כל מסכי הטלוויזיה בישראל עם הפרסום והחגיגות: עסקת מיזוג עם חברת ספאק בהנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה לחברה ישראלית. עד כמה גדולה? שווי של מעל 10 מיליארד דולר.
את החברה הקימו האחים לבית אסיא: יוני ורונן אי שם בשנת 2007, במטרה לייצר רשת חברתית פשוטה למסחר בשוק ההון תוך כדי הנגשת כלל השווקים הבינלאומיים ולייצר שקיפות ושיתוף פעולה בעולם הפיננסי. על שווי החברה, אמר בריאיון ל-ice יוני אסיא אם ציפו לכזה שווי גבוה: 
"איטורו חוותה צמיחה מאוד משמעותית בשנה האחרונה, שמצטרפת למסע צמיחה בן 14 שנים. בשנת 2020 לבדה הצטרפו לרשת החברתית שלנו חמישה מיליון משתמשים רשומים, וההכנסות הסתכמו במעל ל-600 מיליון דולר. איטורו היא חברה רווחית כבר ארבע שנים ברציפות, וברבעון הראשון של 2021 הצמיחה שלנו ממשיכה באופן מואץ- הצטרפו אלינו יותר משני מיליון משתמשים חדשים ויש לנו כיום מעל 20 מיליון משתמשים רשומים בפלטפורמה".
 
אבל לאחר שנה באו כמה שינויים שעלולים לשנות דרמטית את המהלך. בעקבות שינויי חקיקה בארה"ב, והקשחת הרגולציה על מיזוגים עם חברות ספאק, המיזוג המיוחל של איטורו ככל הנראה לא ייצא לפועל. לחברה שרצתה לשנות את כל עולם המסחר דרך הרשתות החברתיות, עמדו גם קשיים שהערימה רשות ניירות ערך האמריקאית שלא אהבה את האפשרות למעקב אחרי תיקי השקעות של משקיעים אחרים, כמו גם הפן המסחרי של מטבעות הקריפטו שהיו הטריגר המרכזי של המשקיעים בחברה וקיבלו בלוק מהרשות האמריקאית.
כבר בסוף 2021 פג הדד-ליין למיזוג עם הספאק, אך המשקיעים האמינו בחברה והביאו לה עוד כמה חודשים עד לסוף הרבעון השני אבל בשווי של 8.8 מיליארד דולר בלבד. אמנם ביטול המיזוג הסופי הוא עוד תיאורטי, אבל בחברה פסימיים שהמיזוג אכן ייצא לפועל.
 
מה המשמעות? חברת הפינטק שההלכה על כל הקופה עם השקעת ענק עם פרסומת בסופרבול, תצא להנפקה המיוחלת לבדה בשווי נמוך משמעותית. עד כמה נמוך? על פי הערכה אחת אפילו סביב ה-5-6 מיליארד דולר, אולי אפילו פחות. כך או כך זה עדיין שווי מכובד לפלטפורמה החברתית שיכולה לכבוש את העולם ועם פוטנציאל גבוה מאוד.  באם המיזוג עם חברת הספאק יירד סופית, איטורו תצא עתה לגיוס של מאות מיליוני דולרים בשוק הפרטי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה