השוק

הנפקת הענק של eToro, יוני אסיא בריאיון: "להנגיש את השווקים לכל אדם"

כמו שפייסבוק הייתה מקום לסיפורים ותמונות, כך איטורו עתידה ליצור מהפכה בכל עולם המסחר וההשקעות. לאחר הצלחת הענק עם הנפקה בשווי 10 מיליארד דולר, מנכ"ל איטורו בריאיון ל-ice על איך הכול התחיל ומה הצעד הבא
יהודה לוינגר |  1
יוני אסיא (צילום יחצ איטורו)
חברת איטורו (eToro) הישראלית הגיעה להצלחה ענקית לפני שלושה שבועות כאשר יצאה להנפקה בנאסד"ק בשווי של 10.4 מיליארד דולר. ההנפקה הגיעה בעסקת מיזוג עם חברת ספאק, בהנפקה הגדולה ביותר עבור חברה ישראלית.
את החברה הקימו האחים לבית אסיא: יוני ורונן אי שם בשנת 2007, במטרה לייצר רשת חברתית פשוטה למסחר בשוק ההון תוך כדי הנגשת כלל השווקים הבינלאומיים ולייצר שקיפות ושיתוף פעולה בעולם הפיננסי. בריאיון ל-ice, מספר מנכ"ל איטורו על האמונה בחברה אותה ייסד: "אני אופטמיסט מטבעי ואוהב לחשוב בגדול", ועל איך לדעתו המסחר במטבעות הדיגיטליים יהיו בעתיד משמעותיים ביותר: "אני בהחלט מאמין שזו אינה תופעה חולפת אלא יכולת חדשה שתמשיך לחלחל לשווקים ולהשפיע"
נתחיל רגע מההתחלה: מאיפה הגיע הרעיון? כשהתחלת את המהלך עם אחיך - דמיינתם בחלומות שלכם שאיטורו כל כך תצליח? 
"כשהקמנו את איטורו, רונן, דודו רינג ואני, החזון שהנחה אותנו היה לפתוח ולהנגיש את שוקי ההון הגלובליים לכל אדם, בצורה פשוטה ושקופה. כיום, במידה רבה אנחנו עדים להתממשות שלו, וזאת הרגשה נהדרת. אני אופטימיסט מטבעי, ואוהב לחשוב בגדול. תמיד דמיינתי שיום אחד משתמשי איטורו יוכלו להשקיע במניית איטורו, דרך הפלטפורמה. המיזוג שלנו עם הספאק Fintech V של בטסי כהן הוא צעד משמעותי לכיוון הגשמת המטרה הזו".
ההצלחה של איטורו היא סמל להצלחה ישראלית, המשרדים והעובדים חלקם בישראל, אבל החברה עצמה עדיין לא פועלת בשוק הישראלי. זה  משהו שעומד על הפרק? זה בכלל מעניין אתכם?
"המשרדים הראשיים של איטורו נמצאים בישראל, מתוך ישראל פועלת רוב ההנהלה שלנו, ומספר העובדים הגדול ביותר וחלק חשוב ממאגר הטאלנטים שלנו נמצא בישראל.  יש לאיטורו כיום מעל 1100 עובדים, מתוכם מעל 700 בישראל. הפעילות העסקית והשיווקית של איטורו מתרכזת בעיקר בשווקים הגלובליים, אבל בהחלט נשמח לחשוב בחיוב על הרחבת הפעילות שלנו גם לישראל".
שווי חברה מוערך במעל 10 מיליארד דולר, זה משהו שציפיתם לו?  
"איטורו חוותה צמיחה מאוד משמעותית בשנה האחרונה, שמצטרפת למסע צמיחה בן 14 שנים. בשנת 2020 לבדה הצטרפו לרשת החברתית שלנו חמישה מיליון משתמשים רשומים, וההכנסות הסתכמו במעל ל-600 מיליון דולר. איטורו היא חברה רווחית כבר ארבע שנים ברציפות, וברבעון הראשון של 2021 הצמיחה שלנו ממשיכה באופן מואץ- הצטרפו אלינו יותר משני מיליון משתמשים חדשים ויש לנו כיום מעל 20 מיליון משתמשים רשומים בפלטפורמה".
שנה שעברה השיקה איטורו את eToroX, סוג של בורסה למטבעות קריפטו המאפשרת השקעה ביותר מ-15 נכסים וירטואליים. מה עמדתו של יוני לגבי המסחר במטבעות הדיגטליים: העתיד נמצא שם או שזו בועה שעתידה להתנפץ? "טכנולוגיית הבלוקצ'יין היא משהו שאני באופן אישי מאוד מאמין בו", אומר מנכ"ל איטורו, "בעיניי, היא שקולה למהפכת האינטרנט במידת חשיבותה. האופן שבו אנחנו חושבים על כסף עובר שינוי בעקבות הטכנולוגיה הזו ואני בהחלט מאמין שזו אינה תופעה חולפת אלא יכולת חדשה שתמשיך לחלחל לשווקים ולהשפיע".
לדבריו, "בשנה האחרונה ובייחוד בחודשים האחרונים אנחנו עדים לכך שהקריפטו נכנס יותר ויותר למיינסטרים. מוסדות פיננסיים בעלי שם עולמי מאמצים ומאפשרים שימוש בנכסי קריפטו, ביטקוין בראשם. יחד עם זאת, חשוב לזכור ולקחת בחשבון שמדובר בנכסים מאוד תנודתיים בשלב הזה ולהסתכל עליהם בהתאם". 
הגעת לפסגה שהרבה חולמים עליה, ואתה רק בן 40. מה היעד הבא? החזון הבא? שלך או של איטורו?
"החזון שלנו - לפתוח ולהנגיש את השווקים לכל אדם - לא השתנה, ממשיך ללוות אותנו עד היום, וימשיך להגדיר את המשימות שלנו. איטורו היא מפעל חיים בשבילי, ותמשיך להיות מרכז העיסוק שלי. אני אוהב מאוד את מה שאני עושה, ושקוע בו כל כולי. שני תחומים תמיד עניינו אותי: מחשבים, והשקעות, ובאיטורו מיזגתי את שתי האהבות האלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה פח. השירות לקוחות הכי גרוע בהיסטוריה
    עידן 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתאום ביטוח לאומי צריך לקבל צל"ש בהשוואה לאיטורו... מעל חודש ימים מענה לפניה, וגם זו תשובה אוטומטית בלי שאף אחד קרא את הפניה החמישית באותו הנושא. ביזיון אטומי.
    סגור