השוק

קארפור נכנסת לישראל: אלו הרשתות שיסגרו והאם תוכלו לחסוך?

רשת הקמעונאות הענקית מחו"ל שצפויה להגיע לישראל עד לסוף השנה, הכריזה כי בכוונתה להכניס כ-6,000 מותגים פרטיים אל השוק הישראלי, מתוכם כ-4,000 בענף המזון. יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי: "צריכים מגוון גדול של מוצרים במגוון גדול של כשרויות"

מערכת ice |  10
רשת קארפור (צילום ויקיפדיה)
ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי קיימה היום (שלישי) דיון בנושא השפעת רפורמת הכשרות על כניסתה של ענקית המזון "קארפור" לישראל ועל שוק המזון בכללותו.
"קארפור", חברה צרפתית בינלאומית בתחום הקמעונאות, מפעילה את רשת המרכולים הגדולה באירופה, והשנייה בגודלה בעולם, צפויה להגיע לישראל בסוף שנת 2022. רשת "קארפור" חתמה בחודש מארס האחרון על מזכר הבנות לפתיחת רשת שיווק בישראל. במסגרת העסקה יבוטלו המותגים 'מגה' ו-'יינות ביתן' וסניפיהם הפרוסים ברחבי הארץ יוסבו לרשת הקמעונאית הצרפתית.
 
יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, ח"כ יוליה מלינובסקי: "שוק המזון בארץ מאוד ריכוזי וזה משפיע על רמת המחירים ומגוון המוצרים בישראל. כל רשת חדשה שמתכוונת להיכנס לישראל זה מבורך למען עידוד התחרות. מדינת ישראל מתאפיינת בצביון היהודי שלה ורשתות חדשות שרוצות להיכנס לכאן מבקשות לשמור על סטנדרט כשרות כמקובל בשוק. עליינו לעשות הכל כדי להסיר חסמים ולהקל על חברות מזון ומותגים פרטיים שרוצים להיכנס לשוק הישראלי".
ח"כ מלינובסקי התייחסה לציבור הישראלי שמעוניין במזון כשר: "יש ציבור רחב שלא רוצה את רמת כשרות המהדרין והוא מסתפק בכשרות בסיסית. הרבנות הראשית צריכה להיות קשובה לכל דרישות הכשרות של כל מגוון הציבור בישראל. אנחנו צריכים מגוון גדול של מוצרים במגוון גדול של כשרויות. אני פונה למועצת הרבנות הראשית שצריכה לייצג את כלל הזרמים בישראל כדי שיפתחו את הכשרות גם לרמות הבסיסיות".
ח"כ אביר קארה סגן שר במשרד ראש הממשלה: "רק תחרות תוריד מחירים. אנחנו פותחים את השוק הישראלי לתחרות וכניסה של "קארפור" תסייע להורדת המחירים בכיס של הצרכן הישראלי. הרפורמות בשוק הישראלי מעודדת כניסה של רשתות גדולות לישראל ואנחנו שואפים להכניס לפה עוד חברות בינלאומיות גדולת כדי להוזיל לצרכן את רמת המחירים".
רשת "קארפור" מפעילה כ-13,900 חנויות ביותר מ-40 מדינות באירופה, במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במזרח אסיה ובאפריקה. "עושים הכל כדי לצמצם את רמת המחירים לצרכן" כך אומר עמית זאב מנכ"ל קבוצת יינות ביתן שיעמוד בראש רשת "קארפור" בישראל. לדבריו: "מתוך 14,000 מותגים פרטיים שקארפור מייצרת ברחבי העולם, אנחנו מזהים 6,000 מוצרים שיתאימו לשוק הישראלי, מתוכם כ- 4,000 מוצרי מזון שיצטרכו לקבל תעודות כשרות.
אנחנו לא רואים את הרבנות הראשית כחסם בפני כניסת של מוצרים חדשים לשוק הישראלי". עמית זאב התייחס לתהליכי הבירוקרטיה שלטענתו גורמים לעליית המחירים בישראל: "יש שכבות מאוד גדולות של תקינה ורגולציה שמקשים עליינו להוזיל את המחירים וכאן נדרשת התערבות ממשלתית כדי שנצליח להוריד את סל המזון לצרכן הישראלי". 
במסגרת רפורמת הכשרות גוף כשרות מוכר שרוצה להעניק כשרות למוצר שמיוצר בחו"ל יוכל לעשות זאת בכפוף לדיווח לרבנות הראשית. "עברנו מהפכה בחודשים האחרונים" כך טוען מנכ"ל הרבנות הראשית, הראל גולדברג. לדבריו: "הרבנות הראשית פיתחה ממשק טכנולוגי שמאפשר הגשת בקשות לכשרות באופן דיגיטלי. אם רשת קארפור תרצה להשיג תעודות כשרות על המוצרים שלה היא תוכל לקבל את התעודות בתוך שעות ספורות מרגע הגשת הבקשה".
לפי ההערכות שנשמעו במהלך הדיון בוועדה 50% ממוצרי המזון בישראל מגיעים מייבוא ובעוד עשר שנים המזון המיובא לישראל צפוי לתפוס נתח שוק של 70%. הרב עזרא פרידמן, אחראי מערך כשרות בארגון OU: "העתיד של מדינת ישראל הוא לא בייצור מקומי אלא בייבוא מחו"ל. מדינת ישראל היא השוק המשפיע ביותר על מערך הכשרות העולמי. הרבנות הראשית השתפרה מאוד במערך הכשרות שלה אבל עדיין יש פערים בין הדרישות בישראל לבין הדרישות במדינות בחו"ל".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    במקום ינות ביתן יש שם אחר עם אותם מוצרים יקרים
    בזיון 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר ברמאות הצרכן יבין זאת מרגע כניסה לרשת רוב המוצרים הם של אותן רשתות יווק כמו בכל הסופרים קבלתם הזדמנות להביא מוצרים אחרים מתחרים ולא עשית זאת חבל יוקר המיחייה ימשיך כל עוד אין תחרות מנופולים שולטים
    סגור
  • 8.
    מפילים את העסקים הקטנים
    גיא 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור הרשת החדשה יהיה פה מלכודת ענקית
    סגור
  • 7.
    שיעופו
    עופו 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הדתיים שיאכלו ברמי לוי לא טוב להם שילכו לברוקלין
    סגור
  • 6.
    לא זול
    אמי 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בחודשיים הראשונים יהיה זול כדי לרכוש אהדה ואחר כך יקרעו אותנו במחירים כמו כולם.הופה הופה כאן זה לא אירופה.
    סגור
  • 5.
    מה יהיה עם רמי לוי הזול במדינה
    אריק 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    5 5
    כולי תקווה שקרפור תיהיה זולה יותר,נקיה יותר,אם שירות יותר טוב ובלי בבירבורים של רמי לוי
    סגור
  • 4.
    לפתוח ולא לעשות קשיים. די לכפיה הדתית!!!!!!
    רומי 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    11 1
    גם לחילוניים מגיע!! להפסיק עם הכפיה הדתית. מי שרוצה כשר שילך לסופרמרקטים כשר. מקווים הרשת תכנס במהרה לישראל. בחול זו רשת נהדרת (מניסיון).
    סגור
  • 3.
    יש רשתות מיוחדות לדתיים צריך גם גשת לחילוניים (ל"ת)
    זמי 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • יש את טיב טעם ואם-פם
    יהודיה 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    בכל העולם יש לך סניפים לא כשרים, לפחות במדינת היהודים תדאג שרוב הסניפים יהיו כשרים
    סגור
  • 2.
    יש קהל גדול מאוד שלא רוצה כשר בכלל!!
    יהודי 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    15 7
    מי צריך כשרות לבטל את השטות הזו
    סגור
  • 1.
    ????????????????????
    ???????????????????? 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ????????????????????????????????????????????????
    סגור