השוק

בהשקעה של 60 מיליון: אלקטרה צריכה תשיק את קארפור

אלקטרה צריכה תשיק את רשת המזון הצרפתית קארפור ב־15 סניפי ענק של כ־6,000 מ”ר, שיכללו גם מחלקות נון פוד. מגעים מתנהלים עם קניון הזהב בראשון לציון ובמתחמי yes PLANET ברחבי הארץ. ההשקה מתוכננת לנובמבר 2022
מערכת ice | 
רשת קארפור (צילום flickr)

אלקטרה צריכה נערכת להשקת הסניפים הראשונים של יינות ביתן תחת המיתוג החדש של קארפור בעוד כחצי שנה. קבוצת קארפור היא אחת מחברות קמעונאות המזון המובילות בעולם, עם כ־14 אלף חנויות ב־40 מדינות. מכירותיה של החברה, המחזיקה במותג פרטי הפועל במגוון רחב של קטגוריות מלבד מזון, הסתכמו אשתקד בכ־81.2 מיליארד יורו.

על פי כלכליסט, אלקטרה נערכת לפתוח, בהשקעה של כ־60 מיליון שקל, 15 חנויות היפר מרקט שישתרעו על שטח של 7,000-5,000 מ”ר, ויציעו לצד מוצרי המזון, הניקיון והפארם, וכן מחלקות נון פוד של כלי בית, טקסטיל, צעצועים, מוצרי תינוקות ומוצרי DIY.
 



החברה כבר מנהלת מגעים עם קניון הזהב, המחזיק בשטח של 10,000 מ”ר שעדיין לא שווקו, ובנוסף לכך היא צפויה להקים חנויות היפר מרקט ב־yes PLANET בבאר שבע, באשדוד, במודיעין בירושלים, בקריות, באזור השרון בנתניה ובכפר סבא. מטרתה למצב את ההיפר מרקטים כחנויות עוגן במתחמים, כפי שאיקאה מהווה מוקד משיכה שנותן מענה לצרכים מגוונים.

השקת החנויות הראשונות של קארפור צפויה בנובמבר הקרוב, במקביל להשקת סניפיה הראשונים של רשת חנויות הנוחות השכונתיות סבן אילבן. החודש, כשנה אחרי שרכשה את השליטה ביינות ביתן, חתמה אלקטרה צריכה על הסכם זכיינות להפעלת חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי קארפור תמורת תשלום ראשוני בפריסה לכמה שנים וכן העברת אחוז מסוים מהמכירות, על השימוש במותג.
 



בהתאם לתנאי ההסכם, החברה תפעל למיתוג מחדש של רשתות יינות ביתן, מגה ושוק מהדרין ותתאים אותן למותגי קארפור בהשקעה המוערכת ב־450 מיליון שקל, המשקפים השקעה של כ־3 מיליון שקל לסניף. לצד המיתוג החדש, ההסכם כולל גם מתן זכות לחברה לייצר בישראל חלק מהמוצרים אשר יהיו תחת המותג הפרטי של קארפור. בהתאם לכך הקימו הצדדים ועדה משותפת לבחינת היקף מגוון המוצרים והרחבתו, הסדרת מגבלות כשרות ואטרקטיביות מחירי המוצרים.

אלקטרה צריכה שמה לעצמה מטרה להעלות את מכירות יינות ביתן, שהסתכמו אשתקד ב־2.95 מיליארד שקל, ל־4.6 מיליארד שקל בתוך ארבע שנים. זאת באמצעות השקעה של כ־400 מיליון שקל בשיפוץ, מיתוג מחדש ופתיחת 50 סניפים חדשים. כדי לעמוד ביעד, בנתה החברה תוכנית אסטרטגית לארבע השנים הבאות, הנשענת על חמישה עוגנים מרכזיים, שהראשון בהם הוא חיזוק תפיסת מותגי החברה, בין היתר על ידי שיפור פעילות האונליין, שאותה תנסה להשיג באמצעות רכישת השליטה בקמעונאית האונליין קוויק, והגדלת נאמנות באמצעות הקמת מועדון לקוחות.
 



החברה גם חתמה בחודש שעבר על הסכם להקמת מועדון אשראי עצמאי למותגי הקבוצה הכוללים גם את רשתות החשמל והפנאי, בשיתוף חברת כרטיסי האשראי כאל.
 


 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה