השוק

המיליארדר במקום השלישי בעולם מכר את קארפור בסכום מטורף

הבעלים והמנכ"ל של תאגיד היוקרה LVMH ומי שנמצא במקום השלישי בעולם על פי דירוג העשירים של פורבס, מכר השבוע את רשת הסופרמרקטים הצרפתית "קארפור". מה שווי העסקה?
אביחי דלאל | 
ברנאר ארנו, הבעלים של תאגיד LVMH (צילום פייסבוק)
הבעלים והמנכ"ל של תאגיד LVMH (לואי ויטון מואט הנסי), האיש השלישי בעולם על פי דירוג העשירים של פורבס, ברנאר ארנו, מכר השבוע את כל מניותיו ברשת הקמעונאות הצרפתית "קארפור" לאחר 14 שנים בהן היה מושקע ברשת. 
ארנו, מי שהיה האיש העשיר בעולם עד לפני שלושה שבועות, השקיע לראשונה ברשת "קארפור" אי שם ב-2007. לפי הפירסומים מעבר לים, חברת האחזקות של המיליארד הצרפתי "פיננסיה אגאש" מכרה 5.5% מחזקות החברה ב-19 דולר למניה בסכום כולל של 850 מיליון דולר לפני מיסים. 
אך האם מדובר במהלך ריווחי? לא בטוח. במארס 2007, חברת האם של "פיננסיה אגאש", קבוצת ארנו, רכשה 9.8% מהחברה בשותפות עם חברות השקעות נוספות כמו קולוני קפיטל ואקסון קפיטל במחיר המוערך בין 4.3-5 מיליארד דולר. השותפים העסקיים של ארנו עזבו את החברה בינואר 2017 והשאירו את ארנו עם 8.7% מהחברה שהיו שווים באותה התקופה כ-1.6 מיליארד דולר. ארנו המשיך להשקיע בקארפור במהלך השנים והעדיף לקבל דיווידנד מהחברה במקום לממש את ההחזקה. 
באותה התקופה בה שותפיו של ארנו היו בחברה, מניית הרשת צנחה בכ-60%, מאז המנייה המשיכה לצנוח בעוד 26%. בשנת 2019, ארנו עזב את תפקיד יו"ר הדירקטוריון בחברה והעביר את הכיסא לבנו אלכסנדר ובהמשך החל למכור את מניותיו בחברה וחלקו ירד מ-8.7% ל-5.5%. 
היציאה של ארנו מהחברה מגיעה 8 חודשים לאחר שבוטלה מכירה פוטנציאלית על סך 20 מיליארד דולר לרשת הקמעונאות הקנדית אלימניישן קואש טארד שהוקמה על ידי המליארדרים אלן בושרד, ז'אק דאמור וריצ'ארד פורטין על פי פרסומים שהממשלה הצרפתית מתנגדת לעסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה