השוק

הנפט מזנק: היצואנית הגדולה בעולם מכה את התחזיות

למרות ההכרזה של אופק+ על העלאת התפוקה, החברה הממלכתית של סעודיה לנפט מעלה את מחיר החבית ב-2.1 דולר, מעל כל תחזית
מערכת ice |  2
סעודיה וארה"ב (צילום pixabay, pexels)
ערב הסעודית הודיע על העלאת מחירי הנפט הגולמי, החל מהחודש הבא. ההודעה על העלאת המחיר לרמות גבוהות מהצפוי באה בגלל החששות מההיצע ההדוק והציפיות לביקוש חזק בקיץ. ההודעה הותירה כבר את השפעתה על חוזים עתידיים של נפט שנחתמים השבוע.
חברת ארמקו הממלכתית הסעודית, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, העלתה את מחיריה ללקוחות באסיה, צפון מערב אירופה והים התיכון. המחירים ללקוחות בארה"ב נותרו ללא שינוי. בסיס הלקוחות הגדול ביותר של ארמקו נמצא באסיה, שם העלתה את המחיר לחבית ב-2.1 דולר, ל-6.50 דולר. הפרמיה של יולי גבוהה ממה שצפו השווקים – 1.5%.
 
למרות שהמחירים של ארמקו בארה"ב נותרו ללא שינוי, העליות במחיר זלגו לשווקים הבינלאומיים על רקע אינפלציה צרכנית לוהטת. המדד האמריקאי West Texas Intermediate (WTI) עלה ב-1.8% והגיע לשיא של שלושה חודשים, בעוד שחוזים עתידיים על נפט גולמי מסוג ברנט עלו גם הם ב-2% ביום שני בבוקר באסיה.
העלאות המחירים של ארמקו הגיעו למרות החלטה בשבוע שעבר של ארגון מדינות ייצוא הנפט ובעלות בריתה (OPEC+) להגביר את התפוקה ביולי ואוגוסט ב-648,000 חביות ליום - 50% יותר מהגידול בייצור בחודשים האחרונים. עם זאת, ההפקה המוגברת של OPEC+ אינה מספיקה כדי לקזז את השבתת הנפט הרוסי מהשוק העולמי עקב סנקציות וחרמות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תקנו דלק קבוצה (ל"ת)
    רן 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    למה ביידן קונה בזול?
    ירון בן נון 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האיש שבישל והצמיח לנו את המילחמה.אותו נבל בדמות מומיה מפוחלצת שארהב השמאלנית החליפה בדבר כזה מלך שידה לתאם ולנהל עולם עם ציוץ בטויטר זה אותו הטויטר שחסם אותו כי אנחנו חיים הדמוקראטיה.העובדה שסעודיה משאירה לו מחיר ללא שינויי. בזמן שביידן מוכר גז ונפט במלוא הקצב לאירופה השמאלנית שתודות לסנקציות הולכת להיתפרק אבל בכל שבוע ממשיכה כמיהגי השמאלנחם בפגישה חדשה נוספת בהחמרת סנקציות
    סגור