השוק

בשל נזקי מלחמת רוסיה-אוקראינה: אופ"ק+ מעלה את תפוקת הנפט

בגלל המלחמה: אופ"ק+ מעלה את תפוקת הנפט בקצב חד מהצפוי ובחודשי יולי ואוגוסט היא תעלה ב-648 אלף חביות ליום. כל זאת בשל מלחמת רוסיה-אוקראינה והשפעתה על שוק האנרגיה. בחודשים האחרונים מעלה אופ"ק+ את הייצור בפעימות של 400 אלף חביות ביום

מערכת ice |  1
מחירי הנפט (צילום vecteezy)
קבוצת אופ"ק+, הכוללת את יצרניות הנפט החברות בארגון אופ"ק ובנות בריתן, החליטה היום (חמישי) להעלות את התפוקה ביולי ואוגוסט בכמות גדולה מהצפוי, על רקע הנזק שגורמת פלישתה של רוסיה לאוקראינה לשווקי האנרגיה העולמיים.
כאמור, מדינות אופ"ק+ יגבירו את תפוקתן ב-648 אלף חביות ליום, ויסיימו את קיצוצי התפוקה שביצעו במהלך מגפת הקורונה כדי לבלום את צניחת המחירים. יש לציין כי מחירי הנפט מתאוששים מהירידות שרשמו היום לפני החלטת אופ"ק+, ועוברים לעליות מתונות.
 
החלטת יצרניות הנפט להגביר את התפוקה באה על רקע המלחמה ומגיעה בעוד העולם נאבק במחירי אנרגיה נוסקים. ממשלות רבות, בהן ארה"ב, קראו ליצרניות להגביר את התפוקה בניסיון להאט את עליית המחירים המטאורית.
דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר: "אנו מכירים בתפקיד סעודיה כיושבת ראש אופ"ק+, וכיצרנית הגדולה בקבוצה, בהישג ההגעה להסכמה בקרב חברות הקבוצה". עוד אמרה כי. "ארה"ב תמשיך להשתמש בכל הכלים שברשותה כדי לטפל בלחצי מחירי האנרגיה".
בתוך כך, מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו על הפחתה של 90% בשימוש בנפט רוסי עד סוף השנה, כחלק מגל הסנקציות השישי של הגוש נגד רוסיה מאז פלשה לאוקראינה.
יום הגיע מחיר גלון בנזין בארה"ב לשיא נוסף, של 4.71 דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בידןהזבל
    ירון בן נון 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המילחמה על הראששל הנבל מומיה שמאלני מנעוריו..הוא רק היה צריך להבטיח לפוטין שלא יקבל את אוקראינה לנטו...הי ואני ם המשוגע שיכנע עוד מפגריםשמאלנים וגם שוויץ רוצה נטו..וגם שבדיה וגם פינדלנד ועוד ועוד. ביידן בעצם רוצה ליצור חזית של כל העולם מול רוסיה אותה הוא מתעב...כבר אמרתי שהוא יותר מתועב מכל שרץ לקקא.
    סגור