השוק

בנק לאומי: ירידה במחירי הנפט, רק בטווח הרחוק

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן: בערב הסעודית אומרים שהם לא רואים סימנים למחסור בנשפט, הרי שניתן להניח שמדינות אופ"ק פלוס לא יגדילו את היקפי ההפקה שלהם מעבר לתוכנית המקורית ולכן מחירי הנפט ימשיכו להיות גבוהים בטווח הקרוב
ניצן כהן |  1
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, אומר היום שלהערכתו מחירי הנפט ימשיכו להיות גבוהים בטווחי הזמן הקצר והבינוני כשרק בטווח הארוך ניתן יהיה לראות ירידה במחירים וגם אז בסייגים רבים להתפתחות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
"מחיר הנפט עלה בשבוע האחרון על רקע הגורמים הבאים: החשש שגרמניה תגביל את יבוא הנפט הרוסי; צעדי ההקלה הנראים בסגרים בסין, הצפויים להביא לעליית הביקושים. ערב הסעודית רמזה על כך שהיא תמשיך את שיתוף הפעולה עם רוסיה במסגרת קבוצת אופ"ק פלוס, על אף הניסיונות של ארה"ב לבודד את רוסיה בשל המלחמה באוקראינה.
 
"ערב הסעודית ממשיכה לטעון כי להערכתה אין מחסור בנפט גולמי בשוק, מה שמצביע על כך שקבוצת OPEC+ צפויה להמשיך בהקלות של מכסות הייצור בהתאם לתכנית המקורית, אך לא מעבר לכך".
בפמן אומר עוד כי "ערב הסעודית היא אחת המרוויחות המרכזיות מעודף הביקוש הקיים בשוק לנפט, בשל עליית מחירו יחד עם העלייה בתפוקת הנפט שלה מה שמגדיל באופן משמעותי את הכנסות המדינה ממכירות הנפט. תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלתה בחודש מרץ ל-10.3 מיליון חביות ביום וייצוא הנפט שלה בחודש זה הגיע, במונחים כספיים, לכ-30 מיליארד דולר, עלייה של כ-123% בהשוואה לייצוא בתקופה המקבילה אשתקד.
"פולין הודיעה כי היא מתכננת בטווח הרחוק לייצר אנרגיה באמצעות אנרגיה מתחדשת וכורים גרעיניים, מה שיאפשר לה להפסיק את יבוא הנפט מרוסיה בעתיד הרחוק ובהמשך גם ממדינות ערב. להערכת ה-EIA, מקור האנרגיה המרכזי של פולין ב-2020 היה פחם, היות שהיא יצרנית הפחם השניה בגודלה באירופה (ללא רוסיה), כ-31% מצריכת האנרגיה שלה הייתה מנפט ותזקיקים, 17% גז טבעי ורק כ-7% מצריכת האנרגיה מקורה באנרגיה מתחדשת.
"שינוי מגמה זה תואם את המגמה של מדינות אירופה להגדיל את יצור האנרגיה באמצעות אנרגיה מתחדשת וכן את הערכתנו כי משבר האנרגיה הנוכחי באירופה יגדיל את יצור האנרגיה מכורים גרעיניים. זאת, מאחר ואנרגיה מתחדשת אינה אמינה ברמה מספקת שיהיה ניתן להסתמך רק עליה. שינוי מגמה זה עשוי להיות גם במדינות נוספות באירופה, במטרה להפחית את תלותן באנרגיה רוסית וכחלק מפתרון ארוך טווח לצריכת האנרגיה של אירופה, לצד הגידול באנרגיה מתחדשת. אולם, שינוי זה צפוי לקחת זמן רב ואינו מהווה פתרון למחסור באנרגיה בטווח הקצר והבינוני" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כור קטן וזהו
    מממ 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אנרגיה גרעינית, צריך להשקיע בבטיחות שלו .
    סגור